Les Parapluies de Paris

I oktober visade Zak den här gatan för mig. Avenue Daumesnil.



Det är inte vilken gata som helst ska ni veta. För den är faktiskt smått magisk. I varje valv finns en butik och nästan alla är så där gamaldags och konstnärliga som vi vill att de ska vara. Vi gick förbi en affär med inredning i mörkt trä och begagnade leksaker. Vi gick förbi en affär med enbart tavelramar. Vi gick förbi en affär med kristallkronor. Och så gick vi förbi en helt fantastisk butik fylld med paraplyer.



Ni som har sett Les Parapluies de Cherbourg skulle svimma. Era ögon skulle i alla fall få en extremt hög tinderfaktor. Det fick mina. I valvet till höger verkar det dessutom vara någon sorts paraplysmedja för där hittade vi en massa träskaft i olika ställ.

Är det möjligt att göra en mer drömsk skyltning? Jag tror nog inte det. Det är ju nästan så att man vill ha regn dygnet runt! Och det finns inte många ställen som kan få det att kännas så... 








Kommentarer
Postat av: Mirjam

O så underbart! Var det dyrt? behöver nämligen ett nytt paraply jag.



Jag kopierade din kulbane-idé igårkväll! Det såg så roligt ut på filmen din och jag får sådan sjuk idétorka ibland. Så, hur som helst. Försökte få alla barnen engagerade i pysslet och själva konstruktionen. Men det var dom tyvärr inte så intresserade av. (Tur var väl att jag var det iallafall!) Men då banan var färdig så tyckte dom det var desto roligare!

2009-11-20 @ 13:44:53
URL: http://ensmulafranskt.blogspot.com
Postat av: Linda

Paraplyer som är så fina! Jag har inget just nu och det börjar bli jobbigt för det regnar nästan alltid här.



sv; Jag tycker inte heller om spetsiga skor. Helst vill jag ha dem helt runta i tån. De är är ett slags mellanting mellan fyrkantiga och runda. Jag gillar det!



Åh ja Pattie Bayd alltså. Så otroligt vacker. Så sockersöt och flickig. Och det är ju inte helt fel att ha som ideal!

2009-11-20 @ 14:36:48
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Daniel

Verkar va en gudomlig gata!

2009-11-20 @ 15:09:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Åh, jag är så himla avundsjuk på dig just nu så att det är tokigt!

2009-11-22 @ 12:59:52
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0