Om sådant som inte alls är så fint, del 2.

Ni kanske kommer ihåg det här, ett blogginlägg som jag skrev för nästan exakt ett år sedan. Det finns fler saker som jag inte tycker om. Det här till exempel:
Söta klänningar och kjolar som man vid en första blick faller pladask för men som är tillverkade i helt fel tyg. Det vill säga nästan precis alla kjolar och klänningar från H&M och alla omgjorda vintageklänningar som säljs på nytt (dessa brukar dessutom vara slarvigt sydda - och nästan alltid med vit tråd). Ni vet sådana där bomullstyger med söta mönster som fastnar även i de blankaste par strumpbyxor och bara klättrar upp för benen. Inte OK. Inte alls.
Som ni kanske vet är jag stormförtjust i tenniströjor. Men jag tål inte tenniströjor med för kort ärm. Jag hatar att de flesta tröjor i dammodell har för korta ärmar. Det är som om klädkedjorna sparar in på tyget! Allra värst är det just med fina tenniströjor som hade varit rätt igenom perfekta om bara inte tyget tagit slut precis nedanför axeln. För det där fina, propra, gammaldags stuket kräver en längre ärm. Så är det bara. En annan hemsk företeelse är tenniströjor som inte kan knäppas hela vägen.
Vad ogillar du?
Two more things that I really dislike.
Skirts and dresses made of adorable cotton fabrics. They're so cute. But the fabric always gets stuck in even the shiniest pair of tights and just climbs up the thighs. I hate it.
I love polo shirts but can't stand the ones with too short sleeves. And they must be buttoned up.
Something you don't like?

Kommentarer
Postat av: linda

jag undrar en sak, jag vet att du går på chalmers, men vad läser du egentligen för utbildning där?



puss!



ps. något som jag tycker är väldigt fult är kläder i färgen asfaltsgrå. grå kan vara fint, men det finns en viss nyans av grå jag bara inte tål. ds.

2011-02-26 @ 22:14:54
Postat av: Sofie i San Francisco

Jag ogillar samtliga svarta jackor i min garderob. Jag vill ha färg nu!

2011-02-27 @ 08:52:13
URL: http://scienceandletters.tumblr.com/
Postat av: julia.

Åh! Tröjor som har mönster och detaljer på framsidan som inte fortsätter på baksidan fastän det ser ut om det borde fortsätta på ryggen...

2011-02-27 @ 11:51:10
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: MEULLERPHOTO

Så sant, men älskar tyget på kjolen x)

ha en bra dag!

2011-03-04 @ 09:12:36
URL: http://meullerphoto.blogg.se/
Postat av: Annaa

Kjolar och klänningar som klättrar upp för benen är ett HELVETE rent ut sagt. Tacka vet jag sommaren.

2011-04-15 @ 20:31:53
URL: http://beleaguer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0