Viens dans mon dressing!

I lördags gick den finaste pojken i världen och jag på vente privée - privat försäljning. Inträdet kostade 2 euro för mig och inte en endaste centime för Zak. För besökarnas pojkvänner kom in gratis!



Viens dans mon dressing
("kom in i min garderob") som arrangörerna kallar sina event, var ett två våningar stort evenemang med försäljning av second hand, väskor, löskragar (inte så fina tyvärr), kuddar gjorda av T-shirts, hårband och smycken. Det fanns även ett litet fik och en sminkhörna men de delarna kikade vi mest på i förbifarten.



Övervåningen var roligast  - där fanns flest saker att vilja ta med sig hem. Jag stod länge och funderade på en brosch av ett gammalt fickur och en svart, liten rosett. Men den fick stanna kvar på utställningsbordet. Trots att det "skrek Erica om den". För den var för tung. Skulle bara kunna sitta på ett ytterplagg eller en väska. Och jag som knappt vill att det ska synas att ett plagg har använts, kan nog inte riktigt med att göra hål på en kappas tyg. Och min fina Bimba & Lola-väska kan jag inte heller med att fördärva. Fast jag lyckas ju inte riktigt släppa tanken på den där precis lagom mystiska broschen. Så vi får vänta och se. Kanske dyker den upp om ett tag i alla fall.

Något som jag detaljgranskade ännu längre än den fina broschen var bordet fyllt med smycken från Les Gentils & Les Méchants ("de snälla och de elaka"). Där fanns ringar, fler broscher, halsband och även några armband - alla inspirerade av dåtiden och vissa med små budskap. Som halsbanden med texten je dis des gros mots ("jag svär", svära som i att säga fula ord alltså) som alla fransyskor som passerade, tycktes bli förtjusta i. Så småningom började jag spana in mig på en liten ring. En ring i en riktigt retro, blå nyans, med en text lika rolig som söt. Och efter att ha velat fram och tillbaka och rådfrågat pojken ett antal gånger, fick den till sist följa med mig hem.





Texten charme équitable & durable ("rättvis och hållbar charm") är en flirt med trenden om "medvetet mode". Det tyckte jag var lite kul. Och allt som har en anknytning till kläder går ju hem hos den här tösen.

Allt som allt, var Viens dans mon dressing en himla trevlig upplevelse och jag rekommenderar er alla att besöka eventet om det sammanfaller med era Parisvistelser.




Kommentarer
Postat av: Natasha

Ringen är väldigt fin! Gillar budskapen!

2010-02-07 @ 09:38:48
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: Lady Thirty

vilken trevlig tillställning!

ringen är helt underbar - jag hade också köpt en om jag hade varit där :D

kramelikram

2010-02-07 @ 10:41:29
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: Malin

ah åh ack så underbart!

vilken fantastisk tillställning



och ringen var ju magnifique!

2010-02-07 @ 11:34:31
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Linda

älskar ringen!

2010-02-07 @ 14:05:07
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Hanna





sv: Det känns nästan hopplöst att hitta den! Så jag tror faktiskt att jag ska försöka sy något istället. En väska kan vara knepig att sy förstås, den måste vara tålig, men då kommer jag ju förutom att vara nöjd med den också vara stolt över den. Toppenbra!



Jag älskar färgglatt smink! Repotage i tidningar där de inte bryr sig om om det är alternativt eller inte (superhögt mode är ju förresten det mest alternativa som finns) är så härliga.

Jag vill inte heller ha smink egentligen, eller, jag kan ha "extremt" smink, eyeliner och färger och stjärnor och sådant, men naturligt smink känns inte rätt. Hellre har jag halvdålig hy som blir bättre för att jag använder krämer och är snäll mot den (vilket jag förresten inte alls är) än att jag smetar på några lagar foundation och täcker över den dåliga hyn. Det kan den ju inte må bra av.



Din väska var fantastiskt söt!

2010-02-07 @ 14:39:17
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Hanna

Och just det, mellanrummet där var ju till för att jag skulle kommentera inlägget också. Eventet lät jätteroligt, det är så kul med saker som avviker ifrån vardagen. Ringen du köpte var hemskt charmig!

2010-02-07 @ 14:42:33
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Hanna

sv: Ja, Primark var det förstås!

Jag blir alltid så irriterad på att det inte finns stockings i affärerna när de till och med säljer strumpeband, har de tänkt att man ska fästa sina stay-ups i dem eller? På Beyond Retro finns ett par med svart söm bak som jag tror att jag önskar mig. Oh!



Det är så underbart med klänningar som tänker i nya banor, som fyller en med inspiration och vilja att göra något liknande eller bara göra att man kommer på en annan idé.



Det var roligt om han hade distans till sig själv, men ibland undrade jag om det verkligen var lite halvironiskt eller om han liksom helt seriöst spatserade fram och knäckte brädor. Men det kan det ju bara inte ha varit, så ja, han var rolig. ;)

2010-02-07 @ 20:32:53
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Candy

Vad kul. =)



Svar: Tack! Ja, varför inte fokusera på det fina ibland? =)

2010-02-08 @ 16:09:14
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: KAELA

Ååh, ser jättekul ut ju!

2010-02-08 @ 20:54:15
URL: http://kaelas.blogg.se/
Postat av: K

dit hade jag gärna följt med! Sånt man storsaknar här hemma. allt bra? KRAM Klara

2010-02-10 @ 11:44:43
URL: http://klaralinnean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0