Macaron är tusen gånger godare än penne.

Det har frågats efter lite Paris-tips. Så nu tänkte jag ge er ett. Om macarons såklart.

Vi känner alla till Ladurée. Men av någon märklig anledning har jag fortfarande inte varit där. Och ikväll började jag fundera över hur viktigt det där besöket egentligen är. Jag måste ju dit - så är det bara. Men antagligen beror det mer på de söta förpackningarna i pastell än själva bakverken. För jag har redan hittat min favorit.

Macaron au caramel heter den och kommer från Gérard Mulot. Ett konditori i närheten av Place des Vosges, med vackra bakelser och ett antal macarons. Där köpte Zak och jag våra allra första. Det här lilla undret med kolasmak är så makalöst gott. Knäck deluxe. Det smakar jul i hela munnen och jag tror faktiskt inte att det går att finna något liknande hos någon annan. Motsvarigheten från Dalloyau smakar inte ens i närheten av min drömmacaron.



Så där fick ni ett fint tips. Des macarons au caramel från Gérard Mulot får ni bara inte missa.




Kommentarer
Postat av: Fanny

när jag shoppade på laduree köpye jag en macaroon som hette Caramel with salted butter. den var också så otroligt gudagod

2009-12-19 @ 08:42:59
URL: http://magicmirror.blogg.se/
Postat av: Natasha

Macarons är så himla gott!

2009-12-19 @ 14:55:58
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: Zusanna

åh, nu blev jag läskad. jag älskar macaron'er!

2009-12-21 @ 20:53:37
URL: http://zusannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0