Shakespeare & Co.

Jag gjorde en liten miss insåg jag. För i butiken bad jag försäljaren att göra ett paket av Zaks födelsedagspresent. Så ni får inte heller se den förrän på måndag. Men men. Det finns mycket annat att fota här i Paris.

Jag gick till den berömda bokhandeln Shakespeare & Co. idag. Det var riktigt fint där. Fast jag kikade aldrig på övervåningen så jag måste göra ett återbesök någon gång. Böcker fanns precis överallt. I trappan, på borden och i bokhyllorna ända upp till taket.









Och böckerna man köper får en stämpel i sig med texten Kilometer zero Paris. Sådant är väldigt fint tycker jag.




Kommentarer
Postat av: j

åh! jag letade efter den bokhandeln men måste ha gått in på fel gata för jag hittade den aldrig!



jag vill flytta till paris så fort jag bara gått ur skolan! har du några tips? vad kostar en etta i centrala paris? hur går det med språket? går du på någon skola? jobbar du?

2010-11-11 @ 16:05:39
URL: http://petitparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0