Om kläder och kärlek.

Jag har varit besatt utav Japan. Japanska subkulturer så som Lolita och Decora, sushi (fast vem är inte besatt utav det?), japanska tecken. Och - såklart - manga. Nu tänker jag visa er min favoritmanga, som jag fortfarande tycker om. Trots att mitt brinnande intresse för Japan slocknade för flera år sedan (nu är det bara fascinerande som länder och stora städer långt, långt borta är mest).
Jag har inte läst så där jättemycket manga. Men däremot har jag letat igenom nästan hela SF-Bokhandelns sortiment på jakt efter något som skulle kunna falla mig i smaken. Och så en vacker dag hittade jag en manga som inte bara var fint ritad utan faktiskt hade världens sötaste handling också.
Denna shoujo (manga riktad till flickor) har det överromantiska namnet Paradise Kiss och handlar om Caroline som blir inspanad av en kille vid namn George. George är designstudent och driver ett klädmärke tillsammans med några klasskamrater. Och han vill att Caroline ska bli deras modell...
De jobbar på inför den stora modevisningen. Självklart blir Caroline och George kära i varandra, men så finns det ju en intressant pojke i hennes klass också. Och George kanske inte är kär trots allt... Och så handlar det om de andra i designteamet: Transvestiten Isabella, toksöta Miwako (som är som ett förvuxet barn) och väldigt (väldigt) snygge punkaren Arashi (som Miwako tyvärr har lagt beslag på).
En helfjompig och fullkomligt beroendeframkallande liten serie på fem volymer. Kan vara bra att ha.
A manga called Paradise Kiss. Totally girly and totally wonderful! About love and fashion!

Kommentarer
Postat av: lisa

åh. det ska jag spana in! låter finfint!

2011-01-18 @ 22:09:31
URL: http://gogopop.blogg.se/
Postat av: lisa

(risk för dubbelkommentar!)



åh serien låter finfin! jag har bara läst deathnote och det är kanske motsatsen till denna. fast den är inte så hemsk som den låter. där finns fina karaktärer också.



men ska spana in denna också. :)

2011-01-18 @ 22:12:30
URL: http://gogopop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0