Modemässor och perfekta shorts

Idag har vi varit här.



Vi gick runt ett varv och sedan var det inte mer med det. Smycken och kläder fanns till försäljning och det var roligt att se men jag hittade ingenting att tråna efter. Pojken min kunde förvånat konstatera att på 45 minuter hade vi både hunnit med en promenad och ett besök på mässan.



Så här såg den finste montern ut.



Sedan strosade vi runt i Marais och jag köpte ett par shorts som är så snygga att det knappt går att förklara. Jag har gått och tänkt på sådana shorts ganska länge och hittade dem först på nätet. De såg nästan perfekta ut. I verkligheten är de perfekta. Svarta, precis lagom jättekorta, med hög midja och en metallknapp. Jag känner mig som hämtad ur 50-talet i dem. Och med en T-shirt istället för bikinitoppen från Solbrun eller någon nätt tröja med krage, blir de moderna istället. Det kan vara fint det med.



Today we went to a fashion fair. It was fun but I didn't really find anything fabulous. After that, we took a stroll in Marais and I bought a lovely pair of shorts. Those are fabulous. Black, not too short but still very, very short, high waisted and with a metallic button. They make me feel like a fifties' bombshell. And they could be more modern looking too, with a t-shirt instead of some preppy piece with collar.


Kommentarer
Postat av: Catrin

Åhå så spännande. Får man se en bild på skapelsen sen? nyfiken

2010-03-13 @ 22:20:37
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Postat av: julia.

åh! shorts är ju det finaste plagget (efter klänning då) ;) kan du itne visa dem? :D

2010-03-14 @ 07:23:55
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0