Hôtel Normandy Barrière

Jag tänkte att vi skulle börja med att kika lite på hotellet. Mest på rummet faktiskt. Så får ni se mer utav de allmänna utrymmena senare. Fast entrén får ni se redan nu.



Korridoren på andra våningen (två våningar över gatuplan vill säga), där vi bodde. Bedrövlig heltäckningsmatta. I övrigt var det fint på det Marie Antoinetteska viset: Väldigt fint. I sitt sammanhang.



Och så rummet då. Som var hur fint som helst. Tapeterna var av tyg och sängen enorm.





Badrummet var elegant och innehöll morgonrockar att låna och världens bästa ögonbrynsplockarspegel. Den syns till höger i bild. Förstorande, perfekt putsad och med belysning. Jag saknar den redan.





Det fanns mycket annat fint i badrummet också. Som vita frottétofflor att ta med sig hem, en telefon och en doft från Hermès. Jag älskar badrumsprylar på hotell. Att man får ta dem med sig är helt fantastiskt. Och tänk då att hitta en liten parfymflaska bland inplastade tops och badmössor. Med en doft som till och med luktar gott. Himmelriket.





Det allra bästa med rummet var lönndörren in till mammas och pappas rum. Inga jobbiga kortnycklar för att kila över, inga ytterskor. Perfekt. Och vem har inte drömt om att hitta en hemlig passage? Mina föräldrar bodde identiskt med pojken och mig, fast spegelvänt. Passagen mellan rummen fick det att kännas som en liten svit.



Allting var så fint. Verkligen allt. Förutom utsikten. För vi såg mest ett stort vitt skynke på grund av renoveringsarbete. Fast vi kunde se ned i poolen också. Som var supefin den med.

Och jag sov hur gott som helst i natt.







Pictures from our hotel room. I love everything about it.

Kommentarer
Postat av: Zizzi

Vilket fint hotell och jättefint rum! Men vad var det röda kuvertet som låg på en av huvudkuddarna?

2010-03-29 @ 11:45:05
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Hanna

Tapeterna! Och åh, väggarna i korridorerna.

2010-03-29 @ 16:22:40
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Emmi

åh så vackert! ser ut som i en saga

2010-03-31 @ 15:36:01
URL: http://www.emmistexter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0