Födelsedagspresenter

Nu är det inte ens två veckor kvar. Yoghurtarna i kylen kommer att bli för gamla på min stora dag. Själv blir jag inte för gammal. Bara äldre.

Nu funderar jag på vad man borde önska sig. För i 20-årspresent vill jag inte önska mig något som jag bara tycker om för stunden. Nej, jag vill önska mig något som jag kommer att minnas och tycka om hela livet. Och eftersom jag är som jag är, vill jag inte heller önska mig något som jag behöver. Tråkiga saker kan man lägga sina egna pengar på. Presenter ska bara vara något roligt. Nödvändigt kommer först på andra eller tredje plats. Eller inte alls.



En present som jag aldrig någonsin kommer att glömma är en utav studentpresenterna från mina vänner Belle och Moa. De hade fyllt ett helt album med inscannade gamla foton, artiklar från vår hemgjorda tidning och låttexter från vårt ickeseriösa (men ibland även seriösa) dansband. Hela min barndom ryms mellan de där pärmarna. Och det som nog är finast av allt är att mina vänner lade ned flera dagar på att göra klart scrapbooken till min student.

Så vad borde man önska sig? Vad har ni själva fått och gett bort? Jag skulle hemskt gärna läsa om era allra finaste presentupplevelser, för sådana texter kan nog förgylla vilken dag som helst. Omtanke och blankt presentsnöre är en så fin kombination!



My birthday is getting closer, but I'd really like to get some ideas about birthday gifts. Because when you turn 20, you'd really like to wish for something that you'll love forever. Please tell me about the gifts you've gotten and given. One of the cutest things I've ever gotten was a scrapbook filled with childhood memories. Two friends worked with it for days and gave it to me when i graduated.


Kommentarer
Postat av: Therese lomographer.photographer.

sv: åh. jag tackar hjärtligt för din fina kommentar. jag blev alldeles lycklig. så tack igen du fina!

2010-03-12 @ 21:55:17
URL: http://vosreves.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Min bästis artonårspresent till mig var ett häfte med "historian om oss". Hon hade ritat av ett foto på oss på framsidan och fyllt sida upp och sida ner med tokigheter och fina saker om oss, sånt där som är så väldigt "vi". Nu när hon fyllde tjugo för några månader sen gjorde jag en liknande sak, hon fick en nostalgibok med en massa foton på sånt vi gjort under de år vi känt varandra.



Jag tycker att du ska önska dig något som du alltid kommer komma ihåg, så får dina nära och kära själva fundera ut exakt vad det ska bli.

2010-03-12 @ 22:30:10
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: Ronja

det finaste jag fått var nog en bok som min vän gjort till mig med nåt program på internet. Den heter "Vänner- tider tillsammans" och är proppfull med bilder på oss, citat som vi kläckt ur oss någongång och som inte alla är så värst smarta, men charmiga och fulla av minnen, texter från låtar som är "våra" och en hel massa mer. Det finaste med det var att det absolut inte är en grej man trodde att han skulle göra. Det gjorde det extra fint.



En annan fin sak jag fick var ett "brev" där en vän skrivit allt hon tycker om med mig. Varje mening börjar med "tack för att du..." och sen det hon gillar mig för. Kan vara små triviala saker , som tex "tack för att du tittar på mig på naturkunskapslektionerna och ler precis i det ögonblicket jag hålelr på att svimma av uttråkning". Det fina är att hon fyllt ett helt a4-papper. Riktigt bra att titta på de dagar man inte har världens bästa självförtroende!



Du ska se att du får fina presenter!! :) (förlåt för enorm kommentar förresten.)

Kram

2010-03-12 @ 23:53:00
URL: http://ronjae.blogg.se/
Postat av: Candy

Personliga presenter är verkligen fint och minnesvärt. =)

2010-03-13 @ 02:17:31
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Fanny

I 20 årspresent önskade/fick jag ett par ljusstakar av designers Sigurd Persson som jag verkligen älskar. dom kommer jag ha hela livet

2010-03-13 @ 08:14:39
URL: http://magicmirror.blogg.se/
Postat av: Zizzi

En mini-resa att samla fler minnen på kanske?, Eller en symaskin med massa olika program som gör att du kan fortsätta skapa fina saker.

En fin sak är "en dag med dig", jag ska förklara; alla ens vänner och familj sätter sig ner och bestämmer sig för varsin dag under året då de ska hitta på nånting med dig. Bara du och vännen/familjemedlemmen. Det är fint. Helt plötsligt så har du en massa minnesvärda dagar inskrivna i din kalender. Dagarna kan vara fyllda med muséebesök, teater, bio eller en kopp fika.

2010-03-13 @ 10:20:28
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åh gud vilken helt galet underbar present! Det skulle vara så fint att ha alla minnen med sin bästa vän nedskrivna, fotade och inklistrade i ett album. Så skulle man bli så himla glad över sin fina barndom tillsammans med den varje gång man öppnade det.

2010-03-13 @ 14:13:19
URL: http://helh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0