Ansvarsfulla pojken och flickan

Det är inte långt kvar nu. Vi flyttar verkligen jättesnart.

(Alldeles för snart.)

I går packade vi ned det mesta av våra ägodelar. Min vita matta, pojkens gitarr, böcker. Vi fyllde sju orange bananlådor som vi fått ifrån två olika fruktaffärer. Imorse hämtades allt upp av en herre vid namn Steven. Han var britt och trevlig.

För en timma sedan träffade vi vår bankkontakt Mathieu som klippte våra (helt oanvända) kort och som ska stänga vårt konto. Han är också trevlig, Mathieu. Han sade att han tycker om oss och att vi kunde hålla kontakten. 

Vi har även kollat upp hur vi ska avsluta vårt Internet- och telefonabonnemang. Och kontantkorten behöver vi inte göra något med.

Ikväll ska vi träffa min pojkväns pappas sambo och hennes amerikanska vänner. Vi ska äta på Le Procope och för sista gången under den här vistelsen ska pojken och jag äta vår absoluta favoritdessert.

Paris, je t'aime et tu me manqueras!




We're really going back soon. Today we've sent most of our things to Sweden and we've visited our bank for the last time.


Kommentarer
Postat av: Linda

vad sorgligt att ni ska lämna Paris nu. :(

2010-06-05 @ 21:36:33
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: julia.

åh. jag förstår verkligen att ni kommer att längta tillbaka och att det känns lite vemodigt att flytta hem till sverige igen. usch. och nu ska jag ner till stan och skriva in mig på arbetsförmedlingen, usch på det med känner jag. hur deprimerande?

2010-06-07 @ 09:24:33
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0