Om flyttankar och inredning

Vi har börjat leta lägenhet nu. En till pojken och mig. Vi behöver något närmare skolan. Mitt schema för hösten ser nämligen smått galet ut med långa håltimmar, tidiga morgnar, långa dagar och en kurs vid namn Skiss- och modellteknik som hålls en gång i veckan mellan 18 och 21. Att åka fram och tillbaka med buss känns rätt kämpigt - trots att jag har turen att inte behöva göra några byten.

Och så vill vi ju se varandra lite oftare också.

På tisdag ska vi kika på min favoritlägenhet. Oj oj oj vad jag vill bo där. För den är ju så perfekt: Stor, ligger nära skolan och har till och med en egen tvättmaskin - en detalj som jag inte hade varit lika lyrisk över för ett år sedan.

Mamma, pappa och jag gick på en visning idag med. Lägenheten var hur fin som helst men det fanns inte så mycket förvaringsutrymmen och framförallt visade den sig ligga för långt bort från skolan. Så den blir det inte. Men home stylingen och allt surfande på hemnet har ändå fått mig att gå händelserna i förväg. Jag sitter till exempel som klistrad framför IKEA:s hemsida och fantiserar om vad vi ska ha för möber redan nu. Och imorse knåpade jag ihop ett kollage med ungefär allt som behövs i ett kök: Bunkar, förvaringsaskar, karottundelägg, kokkärl och hela serviser. Alltihop till ett värde av 2168 riksdaler. Så här fint blev det.




We are looking for an apartment and I'm already focusing on the furniture and equipment. Today I made this collage with products from IKEA.


Kommentarer
Postat av: Linda

sånt är så roligt att planera! Var helt lyrisk när jag fick eget.

2010-07-21 @ 01:38:20
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: julia.

åh! jag vill ju också flytta lite till göteborg, eller allra helst någonstans utomlands där det är lite varmare än i sverige och allra helst till en storstad. älska storstäder. göteborg blir lite mindre för varje gång man är där...

2010-07-21 @ 11:34:25
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: vonskareng

inredning är så roligt! kommer bli spännande den dagen jag själv skaffar eget boende :D hihi varför heter din blogg enettaiparis? nyfiken ;)

2010-07-21 @ 11:53:39
URL: http://www.metrobloggen.se/vonskareng
Postat av: Linda

sv; Jag och min vän Clara ska till Egg & Milk nu på lördag, vi ska ha heldag i Göteborg.

Kan inte helt säkert säga ännu om jag kan på måndag i och med att jag får veta mitt jobbschema vecka för vecka, men så länge jag inte ska jobba så låter det toppen!

Kram

2010-07-21 @ 12:34:59
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: bea

kul! :)

2010-07-21 @ 19:53:53
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

åh tack! du har rätt, det ser lite ut som shorts. men det är en kjol. (som i och för sig inte är sådär überkort, den har åkt upp lite) kram! och lycka till med lägenhetsletandet!

2010-07-21 @ 21:45:04
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0