Pizza Hut och en fin morfar

Idag var Zaks schackträning inställd så efter mitt jobb, tog vi métron från varsitt håll till Châtelet och åt pizza till överpris. Världens godaste pizza i för sig, men fortfarande onödigt dyr. Den här Pizza Hut:ens koncept var så märkligt. De låtsades vara en hyfsat fin restaurang - med priser därefter. Men i själva verket kunde de jämföras med en lugn del av McDonald's. En ovanligt ren del förvisso. Och med bestick.

I vilket fall som helst är Pizza Hut's Louisiane (eller Louisiana som den heter på svenska) hur god som helst. Jag har ätit den i Sverige, på Mallorca, Lanzarote med tror jag (eller så var det på Gran Canaria. Eller i Portugal) och nu även i Frankrike. Den smakar lika gott överallt!



Pan pizza är himla gott i allmänhet förresten. Min morfar bjöd mormor på det en gång när hon fyllde år och de hade åkt iväg till staden. När mamma, pappa och jag vid ett senare tillfälle skulle äta pizza med dem och pappa undrade vilken pizza morfar ville ha, svarade han "Pan". Pan som i Peter Pan. Det var så otroligt fint på något sätt. Min morfar som bjöd mormor på pizza och inte kunde någon engelska.




Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken söt historia! Nu blev jag hemskt sugen på pizza.

2010-01-20 @ 23:14:55
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Fanny

mm gott!

2010-01-21 @ 09:07:07
URL: http://magicmirror.blogg.se/
Postat av: frida

helt söt morfar

2010-01-23 @ 15:53:00
URL: http://vardagsbrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0