Jag har snott en lista...

Hittade precis finaste listan på Requiempouruncon-Emmas blogg. Och jag är en sådan där som inte vill apa efter för mycket. Men önskar att jag kunde när någon annans idé är så fin. Som alla de där uppslagen i den internetbaserade Mina vänner-boken. Första gången jag såg ett sådant blogginlägg ville jag själv fylla i ett uppslag. Men då var det redan för sent tänkte jag. Senare upptäckte jag att folk hade kopierat ändå (vilket var meningen), och att jag inte alls fann dem som några plagiat utan istället verkligen uppskattade att få se fler blogginlägg med samma fina tema. Så nu kopierar jag faktiskt den här listan. Men skriver in mina egna svar. Jag gör det nu, innan alla andra har gjort det och jag känner att jag inte längre kan med. Så hoppas jag att ni känner som jag gör och uppskattar mina svar, trots att det inte var jag som lade upp frågorna först.

Om jag var en färg...
... skulle jag vara blå för det känns som att det finns fler nyanser av blå än någon annan färg (även om det nog inte är så egentligen).

Om jag var ett djur...
... skulle jag vara en kattunge som aldrig blev stor, fast som hade ett stort huvud, enorma ögon och liten kattungekropp. För då är man nog sötast i världen. Och det skulle jag gärna vara.

Om jag var ett nummer...
... skulle jag vara nummer arton för det är mammas turnummer och mitt med, trots att det aldrig har fört någon direkt tur med sig. Jag skulle aldrig någonsin vara två i alla fall för den siffran tycker jag inte om. Den är lite, lite obehaglig.

Om jag var en sång...
... skulle jag vara den här låten.



Jag ska översätta texten för er någon dag. Den passar så väl in på oss alla ska ni veta.

Om jag var mitt i en dröm...
... skulle jag nog ha glömt bort den när jag vaknade.

Om jag var en blomma...
... skulle jag vara ett magnoliaträd (för farfar ringde den dagen jag föddes och berättade att magnoliaträdet blommade).

om jag var ett instrument...
... skulle jag vara ett instrument som ger känslan av att man befinner sig i Paris, så ett musettedragspel antagligen.

om jag var ett klädesplagg...
... skulle jag nog även vara schizofren (schizofren som i amerikanska filmer alltså) eftersom det är helt omöjligt för mig att bara vara ett plagg. Nej, det skulle nog krävas ett antal personligheter så att jag kunde få vara en hel garderob! Men om vi trots allt låtsas att jag bara var ett klädesplagg, då hade jag säkert varit världens vippigaste lilla dockklänning. För det mesta jag tycker om ser ut så.

om jag var en sko...
... skulle jag vara en svart sko med platå och rejäl, hög klack. Klumpig och söt.

Om jag var en dryck...
... skulle jag vara smultroncider utan alkohol. För - liksom jag - är den fullständigt ofarlig, rosa och bubblande.

Om jag var ett fotografi...
... skulle jag kanske också vara schizofren. Nej, bättre svar måste jag ju lyckas knåpa ihop. Nu när jag har norpat en lista och allt. Kanske skulle jag vara den här bilden eftersom den har etsat sig fast i mitt minne.



Jag tror i vilket fall som helst - och hoppas såklart - att jag skulle vara en skir bild i sådant där grumligt ljus som vi alla tycker så mycket om. Antingen det eller en svartvit bild. Det hade varit fint att vara ett gäng fotoautomatsbilder. Men det tror jag inte att jag hade varit. Man måste kanske vara lite mer... "röjig" för det.

Om jag var en känd person...
... skulle jag vara Annika Lantz.

Om jag var ett väder...
... skulle jag vara världens mysigaste oväder och titt som tätt dramatiskt bli en värmebölja istället. För riktiga ruskväder och riktig värme skulle jag hemskt gärna vara. Och dessutom kan de starka väderfenomenen få spegla mina känslor. För jag kan både bli väldigt ledsen och väldigt glad. Jag är inte så avtrubbad ännu.

Om jag var en doft...
... skulle jag bo i en jättefin parfymflaska och doftmässigt befinna mig någonstans mellan blommiga och fruktiga noter. Kanske skulle jag vara den här. Eller den här. Och när jag hade ätit mycket godis skulle jag lukta väldigt svagt av den här.

Jag lägger till en egen fråga också:

Om jag var en film...
... skulle jag utan tvekan vara Lost In Translation.




Kommentarer
Postat av: bea

å lost in translation, bra val

2010-01-19 @ 21:11:45
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: Lady Thirty

vilken gullig lista.

2010-01-19 @ 22:48:53
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: emelie-miona

haha, fy tusan vilken rolig låt, haha. verkligen samtliga bloggerskor i ett nötskal!

2010-01-20 @ 00:03:12
URL: http://metrobloggen.se/curiouscases
Postat av: Linda

Den här listan ska jag med göra, men det får bli imorgon för jag borde verkligen sova nu.

Och låten är så bra fast jag inte förstår ett ord.

2010-01-20 @ 00:10:01
URL: http://rosettflickan.blogspot.com/
Postat av: Marie

titta gärna in på min blogg och läs om mig och min träning =) kramkram

2010-01-20 @ 13:25:58
URL: http://mariekarlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0