Viens dans mon dressing #2

Viens dans mon dressing #2
Sjömanströja från Filippa K



Det här är den absolut finaste tröjan i min garderob. Den sitter perfekt och är precis lagom varm. Men - som vanligt - sparsamt använd. För jag är livrädd att den ska ta skada.

Det var inte helt lätt att hitta det här guldkornet. Först såg jag den på NK. Men bara i någon stor storlek. Personalen sade att de skulle få in fler men jag är inte säker på om det någonsin blev av. Vill minnas att jag var där flera gånger och letade. Jag spanade igenom Åhléns Filippa K-hörna utan framgång. Jag besökte Filippa K's egen butik i Göteborg. Och där fanns den såklart inte heller. Men de skrev upp mig på en lista och lovade att kontakta mig så fort de fick in någon (har för mig att vi var flera som väntade på den där sjömansdrömmen). Mamma åkte till Stockholm och passade på att höra med Filippa K-butiken även där. Men där fanns den ju inte heller. Däremot skrevs jag upp på en till kölista.

Och så en dag. Inne på D.O.. Hängde den bara där. Tillsammans med sina systrar, i alla möjliga storlekar. Jag provade och köpte tröjan på momangen. Och har aldrig ångrat mitt efterlängtade inköp ens för en sekund.



Fyra guldknappar på varje sida. Det kan inte bli finare.

Viens dans mon dressing #2
Sailor sweater from Filippa K


It was really difficult to get hold of this garment, which now is my absolute favourite sweater. Eventually I found it. And bought it immediately. I've never regretted the purchase - not even for a second. It's so comfortable and fits perfectly.




Kommentarer
Postat av: Linda

den är superfin!

2010-02-11 @ 19:01:46
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Lova

Åååh, den där tröjan är så himla fin! En sådan skulle jag också vilja ha.

2010-02-13 @ 01:02:41
URL: http://www.baralova.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0