Je suis une pom-pom girl

Nu har alla stora och små skolbarn lov i Paris. Min arbetsgivarfamilj är bortrest så jag är också ledig. Eller snarare ledigare än vanligt med tanke på att hela det här året på sätt och vis är min semester. Tack vare lovet, har i alla fall cheerleadinglaget och de övriga i föreningen (det vill säga den stora hop med små pojkar och unga män som mest ägnar sig åt att snurra runt i luften och göra höga sparkar) tillgång till en gympahall varje förmiddag hela veckan! Så idag har jag varit i gympahallen redan lite efter nio. Och imorgon ska jag dit igen! Här kan ni se hallen. Och mig.



Vi tränade koreografi och hopp och försökte även få ett bygg att stå. Jag var inte topp utan fick istället räkna och testa på att vara framperson (jag hjälpte till att hålla upp handlederna på dem som gjorde det riktiga jobbet). Efter träningen var vi många som gick och åt. Det blev en crêpe salée med skinka, ost, champinjoner och ägg för min del. Gott!

Det är svårt att förstå vad alla säger. De pratar snabbare än hur fort som helst och när det dessutom är så stojigt att man knappt hade hört ens på svenska. Ja, då blir det ännu mer omöjligt att urskilja orden. Men att vara med i ett lag känns ändå så himla bra. Jag försöker så gott jag kan och låter inte bli att berätta knepiga saker bara för att jag saknar de rätta orden. Och sedan förstår jag ju faktiskt en del också!

Senare tog vi métron mot centrum. Jag hoppade av vid Les Halles där min jakt efter nya träningskläder startade med en gång. Någon eller några timmar senare var jag klar. Det blev två par korta leggings och tre stora T-shirts från herravdelningen. Enkelt, praktiskt och så billigt det kunde bli!


Frågan är vad jag ska hitta på med tröjorna. Har ni något förslag? De fungerar bra som de är nu med men det hade kanske inte varit helt fel att göra dem lite finare på egen hand. Så tips mottages tacksamt.

Jag börjar verkligen se fram emot tävlingen som är i slutet av maj. Det känns roligt att ha ett sådant projekt att kämpa för. Nu ska mina hopp bli hur bra som helst. Mina flickisar ska bli bättre och snabbare. Och jag ska kämpa rejält för att lyckas med en stillastående salto. Men det får vi se om jag lyckas med. Det har ju varit ett mål ett tag...

Och så ska jag tala och förstå mer franska.



Today I've danced and jumped. And I've bought cheap clothes for practice. Any idea about how I should make the T-shirts more adorable?


Kommentarer
Postat av: Trulls

Jag trillade in på din blogg av en slump för några dagar sedan och jag tycker verkligen om den! Och du gör något jag alltid velat testa, hoppat på ett äventyr till Paris! Härligt!

Varför köper du inte bred spets och syr på runt kanterna till ärmarna och nedtill? Det hade gjort vilken tråkig tröja som helst väldigt söt :)

2010-02-24 @ 18:36:12
URL: http://trulls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0