Alla hjärtans dag

Jo det är ju Alla hjärtans dag idag. Och jag kan inte låta bli att älska den högtiden. För Alla hjärtans dag behöver inte alls handla om rosor och hemliga beundrare. För mig ser till exempel Alla hjärtans dag ut så här.


På Alla hjärtans dag får pappa och jag (och förra året även Zak) varsin ask med Aroma-geléhjärtan av mamma. Det är världens bästa februarigodis. Och när man har ätit upp sin egen ask, frågar man snällt om man får hjälpa till att även avsluta de andras.

För mig är Alla hjärtans dag en presentdag. Och visst är hela den här högtiden ett kommersiellt jippo. Men hur mysigt är det inte att skämmas bort lite extra i vintermörkret? Och hur mysigt är det inte att skämma bort någon annan? Jag har fått fina presenter. Ett år fick jag en rosa mixer av mamma och pappa. Och jag har fått en portabel vinylspelare av mamma. Och en gång hade pappa köpt paket till både mamma och mig och jag valde såklart det största paketet för jag var inte tillräckligt gammal för att inse att även små paket innehåller skatter. Men det var precis som pappa hade tänkt sig och jag har för mig att det var då jag fick ett syskrin med hästar på. Och i locket fanns en ficka och en nåldyna. En annan gång fick jag en skokartong med fina och flickiga saker. Som plastflaskor med blått och rosa innehåll som det stod duscheliduschgel och skummeliskumbad på. Och de doftade hur gott som helst.

För mig handlar Alla hjärtans dag lika mycket om att fira sin familj som att gosa med pojkvännen. Men mest av allt handlar den kanske om att äta geléhjärtan.


To me, Valentine's Day means caring a little extra about your family and the love of your life, giving and getting gifts. And - maybe most of all - eating loads of jelly hearts.

Kommentarer
Postat av: Lady Thirty

alla hjärtans dag är fint tycker jag ♥



tänkte svara på din fråga som du ställde tidigare inne hos mig:

jag tecknar allt för hand, först blyerts, sen tuschar jag konturer och slutligen så färglägger jag :)

jag har aldrig provat att rita med ritplatta, men nån gång (min bror säger att det är kul och bra).



kramelikram♥

2010-02-14 @ 23:08:46
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: Linda

åh vad mysigt! Jag åt inga geléhjärtan, mest för att jag inte ska äta onyttigheter på andra dagar än lördagar.

2010-02-15 @ 15:30:32
URL: http://http//rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Zizzi

Älskar också alla hjärtans dag!

2010-02-16 @ 22:04:49
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0