Julklappar!

Vilken himla bra dag det har varit! Fast kortare än väntat: Under den obligatoriska Kalle Anka-stunden, stod pappa ute i hallen och provade tomtekläder inför kvällens julklappsutdelning. När Askungen började prata om sin klänning och visa mössen vad som behövde ändras, tröttnade emellertid en utav mina kusiner och gick därfirån. Och ungefär i samma veva brast han ut i ett Tomten är här! och efter det hade ingen (ingen utav mina kusiner) längre någon lust att se på varken Ferdinand eller Pluto eller Piff Och Puff. Nej, det blev julklappsutdelning direkt istället och alla över nio år var rätt förvånade.

Det här gav jag bort till...

Pojkvännen:
Tre månader på Fysiken: Ett gym/träningsställe som även har pass med exempelvis basket, volleyboll och badminton. För han har berättat att han vill börja spela badminton men inte vet vem han skulle spela med/mot. Men nu kan han spela så mycket han vill!

I treårsdagspresent fick han ett mordvapen förresten. Fast jag tycker ju att han ska använda det till att laga mat istället.

Pappa:
Pappa och jag ska börja bowla lite då och då. Så att vi ses och för att bowling är grymt kul. Så jag ska bjuda honom första gången vi spelar.

Mamma: Den här jackan från Reebok fast i korallrött/rosa.

Mormor: Finaste smultrontvålen från Björk & Berries. Hon har fått den en gång tidigare men jag tycker att hon alltid ska ha en sådan tvål. För den luktar hur gott som helst och förpackningen är väldigt vacker.

Mostrarna (som är tvillingar): Varsitt exemplar av boken Proggiga barnböcker. De växte upp på 60- och 70-talet och boken handlar om den märkliga litteratur som präglade deras barndom.

Morbror (som tyvärr inte var där): Den här roliga läsningen.

Jag skickade ned tidningar (Bamse och Kalle Ankas Pocket) till mina franska barn också (alltså barnen i den familj som jag jobbade hos litegrann. Så här såg det ut när ett utav dem hade födelsedagskalas förresten).


Och det här fick jag:

Från mamma och pappa:

♥ Höga kaffeskedar - av någon anledning älskar jag att äta med sådana.

♥ Världens finaste köksklocka (precis min stil!) med timer som går att plocka loss. Klockan ligger i världens finaste svarta kartong dessutom. Den tänker jag också vårda ömt. Ni ska få se en annan dag.

♥ Shoppingpengar till Amerikat. De säger att de vill bli kläder och skor istället för sedlar. Och jag tänker göra mitt yttersta för att deras önskan ska slå in.



Från mormor, kusiner, mostrar och morbröder
:

♥ Ett rött våffeljärn. En flicka som fyller år på våffeldagen blir självklart väldigt glad för detta!

♥ En kokbok med fransk mat.

Och så fick jag en liten skylt och kaffe också (fast jag tror att jag glömde kvar de sakerna).

Från pojken min fick jag en alldeles egen, helt underbar flaska med tur. Sedan var både hans mamma och farmor så gulliga att de gav mig julklappar de med. En prenumeration på Jalouse respektive en Elle-tidning.

Nej, jag tycker allt att jag har haft en väldigt bra jul. Vi hann precis hem till Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton och fortsatte sedan kvällen med att titta på Hairspray.



What I gave and what I got. A little weird English here.


Kommentarer
Postat av: Mette

okej. nu blev jag nyfiken. Blev ni ihop på självaste julafton? Angående treårsdagen? kram

2010-12-25 @ 00:23:07
URL: http://gsomigpunkt.wordpress.com/
Postat av: lisa

ååh ett våffeljärn ska jag önska mig i födelsedagspresent tror jag allt! :)

2010-12-25 @ 01:05:46
URL: http://gogopop.blogg.se/
Postat av: julia.

åh! älskar också kaffeskedar. blir så mkt godare:)

2010-12-25 @ 19:42:19
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0