Spretigt om Ryssland

Ryssland är oerhört intressant alltså. För jag känner till så lite om landet. Trots att det egentligen ligger så nära. Det har en blodig historia och någon gång har jag vetat mer om den men hur samhället ser ut idag vet jag nästan ingenting om. Det känns som en annan värld. Och det blir genast lite mer spännande när något från förr i tiden dessutom kommer från ett gammalt Ryssland.

För lite mer än två år sedan, såg mina föräldrar och jag det här på Konserthuset i Göteborg.



Föreställningen var helt fantastisk. Uniformer och stora "parabolhattar", folkdräkter, dans, körsång med starka, ryska röster och till och med sjömanskläder.

När vi besökte Deauville, hittade vi en liten loppmarknad. Där stod den här fina skrivmaskinen med kyrilliska bokstäver på tangenterna.





Och titta bara på den här fina. En gammal ring från Ryssland (som går att köpa här).



Jag skulle hemskt gärna besöka Moskva. Det närmaste jag har varit Kreml är väl den här kyrkan. I Nice.







I'd very much like to go to Russia some day. It's not very far but still it's like another world.


Kommentarer
Postat av: Zizzi

Ja, ryssland skulle jag också vilja åka till nån gång.

2010-04-05 @ 23:23:38
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: anna

Vilken fin skrivmaskin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0