Skattjakt deluxe

Min fina pojkvän har en twist på sina lappgömmor. Han ger nämligen bort små matematiska problem. Och i kväll har jag gått på den mest gedigna skattjakten någonsin. Det tog honom flera timmar att göra klart allt. Och över två timmar för mig att lösa det hela. Men det var inte bara matteproblem att lösa. Nej, det handlade även om att känna igen föremål på minitayrbilder och att komma på var i vår lilla etta som det "irrationella trädet" kan tänkas hålla hus.

Och så handlade det om musik.







Med varje uppgift följde ett antal lappar. Den som hade samma markering som det rätta svaret, ledde mig vidare i denna komplicerade labyrint. Den första frågan handade om gosedjur från barndomen. Lappen som hörde till det rätta svaret visade sig innehålla världens minsta tecknade rakhyvel och ledde fram till ännu en upgift.





Och sedan blev det en lapp med världens minsta radio.





Och efter det, en lapp med världens minsta schackbräde.



Vid varje ny lapp väntade även några ord. Dessa skulle fylla ut tomrummen i låttexten på det första pappret. Till slut fick jag ihop den, det var några rader i Coldplay's Viva La Vida.



Antalet bokstäver i varje ord hjälpte mig sedan att få fram siffran 144 i ett matematiskt uttryck som pojken min hade knåpat ihop.

Och sedan skulle jag försöka hitta det där irrationella trädet. Vilket jag till slut insåg var bakgrundsbilden på pojkens dator. Och mitt i det irrationella trädet fanns ett excel-dokument att låsa upp med just siffrorna ett, fyra och fyra.





Där stod att Glamour och Stil(etto) skulle leda mig till skatten. Och efter ännu en stunds letande hittade jag min påskpresent. I en låda under min fina Stiletto-tidning.

Och titta vad jag fick: Massor utav surt godis! Och en chokladkanin med rosett och bjällra.





Mer spännande än så här kan det bara inte bli! Inte ens att komma tillbaka efter tre dagars död är lika häftigt. Så det så.




My boyfriend arranged a treasure hunt for me. It was so much fun and finally, after more than two hours of math problems, a music quiz and tiny little pictures of items in our home, I found loads of my favourite candy!

Kommentarer
Postat av: Candy

Vilken fantastiskt påhittig och söt pojkvän du har!

2010-04-04 @ 00:17:09
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Linda

Men hjälp vad finurligt av honom! Sånt här blir jag glad av att höra om. Gulligt!

2010-04-04 @ 00:57:05
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Zusanna

wow, awesome awesome awesome!

2010-04-04 @ 01:04:26
URL: http://zusannas.blogg.se/
Postat av: Jeanette

WAOW! De va ambitiöst! :)

Va gosigt. Jag gillade mitt påskägg med.

Men ja gillade allt klur innan du hittade ditt.

Flitig pojke du har där. Honom får du hålla fast i så han inte försvinner. Sånt där är att uppskatta!

2010-04-06 @ 17:33:03
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: karin

å vilken fin pojke du har! vad fint gjort! sånt händer nästan bara i filmer! :) <3<3<3

2010-04-08 @ 01:13:04
Postat av: Katja

Åh herregud va gulligt:D

2010-04-11 @ 18:30:30
URL: http://thepinkfairies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0