Några böcker att tråna efter (eller i alla fall titta lite på)

Listography.
Den här boken är så fantastisk. Sida upp och sida ned hittar man fina ämnen att skriva listor på. Den här fina boken finns i en butik välidgt nära vår etta och jag ska gå dit någon dag och ta den med mig hem. För den här boken går nog inte riktigt att vara utan.



Listography Weekly Calendar.
Kalendern är också beroendeframkallande. Funderar faktiskt på om denna ska få bli min nya. För när man börjar i skolan måste man ju ha en ny kalender. Såklart. Och den här har dessutom veckouppslag vilket är ett måste för mig.







Kika gärna på hemsidan också. Där finns fler böcker och dessutom finfina tips på vad man kan göra för listor.

Wreck This Journal.
Kreativa geniet Keri Smith's bok med uppmaningar på varje sida. Det enda som är förbjudet är att bibehålla boken i sitt ursprungliga skick. Jag tror att det är tredje gången som jag tipsar om den här boken men den verkar smått fantastisk. På ett naivt sätt då. Men ändå fantastisk.





Galleri och uppmaningar finns på hemsidan.

The Art of Correspondence.
Ett ljusblått etui fyllt med brevpapper och en bok med vett och etikett. Ganska fint tycker jag.



Other People's Love Letters.
Ingen aning om den här boken är så rolig egentligen. Men jag tycker om titeln och det gör säkert även ni. Och snygg är den ju med.



The Thames & Hudson Dictionary of Fashion and Fashon Designers.
Vill ha! Detta är också en liten repris men den verkar bra tycker jag. Jag är på jakt efter ett uppslagsverk som inte bara handlar om olika modedesigners utan även om de stora modehusen. Vill kunna bläddra i en tjock bok och lära mig om historian och signaturplaggen hos Chanel, YSL och alla de andra fina märkena. Egentligen vet jag inte alls om den här boken erbjuder den sortens information. Men bra verkar den i alla fall. (Tipsa gärna om ni känner till ett sådant lexikon som jag söker förresten.)



U Chic: The College Girl's Guide to Everything.
En bok för alla oss som nästan alltid vill leva som flickan i Sofia Coppolas reklam för Miss Dior Chérie men som ibland även drömmer sig bort till de amerikanska high school-filmernas värld. En guidebok om hur man överlever college.



Så, det var några böcker det. Ett tips är att kika i bokhyllan hos ModCloth och Urban Outfitters. Och sedan att köpa den på Adlibris istället.




Some books to long for.

Listography.
Listography Weekly Calendar.
Wreck This Journal.

The Art of Correspondence.
Other People's Love Letters.The Thames & Hudson Dictionary of Fashion and Fashon Designers.
U Chic: The College Girl's Guide to Everything.

Here and here, you'll find lots and lots of nice reading.

Kommentarer
Postat av: Linda

vilka underbara böcker!

2010-04-03 @ 01:19:03
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Zizzi

Jag som ÄLSKAR listor! Den första boken måste jag ju absolut kolla in!

2010-04-03 @ 10:22:43
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Living up North

Jag älskar anteckningsböcker, listor och kalendrar så det här inlägget tyckte jag verkligen om!

2010-04-03 @ 19:50:02
URL: http://livingupnorthphotos.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Finaste boktipsen! Den första verkar mycket bra.

Postat av: Lady Thirty

himlans fina boktips!

tack! :D

2010-04-04 @ 09:33:30
URL: http://ladythirty.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0