Något jag är bra på.

Jag är duktig på att kontakta företag. Ringa och fråga om någon vara finns i butik. Maila om jag har några funderingar eller är upprörd. Och skicka brev om ett grönt chips är anledningen till att jag tar kontakt.

Idag har jag ringt till tre olika Bianco Footwear-butiker samt huvudkontoret (fast jag missade deras telefontid med en halvtimma så jag får ringa imorgon igen) för att få tag på de där skorna.

Och så har jag skickat ett argt litet mail till SVT.

Hej Tittarservice. Jag vill bara uttrycka min djupaste besvikelse och förundran över att Draknästet från och med program nummer fem inte längre går att spela upp på SVT Play från utlandet. Min pojkvän och jag bor i Paris och fullkomligt älskar det här programmet. Så mycket att vi redan dagen innan sändning, börjar prata om och längta efter det. Ni kan säkert förstå hur otroligt snopet och tråkigt det kändes i onsdags, när texten om att programmet inte längre är tillgängligt dök upp. Det kan ju inte vara som så att SVT efter fyra program upptäcker att rättigheterna att sända programmet utanför Sveriges gränser saknas. Kan ni ge tillbaka våra mysiga onsdagskvällar?


Med vänliga hälsningar / Erica (här stod även mitt efternamn)

Våra onsdagar är faktiskt mysiga även utan Draknästet. Men det behöver ju inte SVT känna till. För vi vill faktiskt kunna se det där programmet. Precis så mycket som det står i brevet.

Jag tycker om det här med konsumentmakt och upprörda brev. Det ger mig en möjlighet att leka Sverker för en stund. Plus att det ibland resulterar i små giveaways.

Om ni undrar, förde det gröna chipset med sig fyra små checkar från Kraft Foods. De hann gå ut innan jag använde dem. Men att ändå ha haft möjligheten att byta ut en ful liten potatisbit mot Daim, philadelphiaost eller ett paket bryggkaffe är ju inte helt fel.

Och en gång fick jag bege mig till posten för att hämta ut en chokladkaka med Mozartkulor. Den hade skickats ända från Österrike. Vilket inte är så bra ur ett miljömässigt pespektiv. Men god var den. Tänk, det är inte riktigt klokt vad ett pizza-kit kan medföra.

Men just nu kan varken bryggkaffe eller philadelphiaost ge någon tröst. Jag vill bara ha tillbaka vårt TV-program.

Det skulle väl vara en sådan där chokladkaka då...




I'm good at contacting shops and companies. Sometimes to ask about products. Sometimes to complain.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Hej Erica! Skjortan kommer från monki, köpte den i december 2009, så tveksamt om den fortfarande finns att köpa... Annars går det säkert att sy om en skjorta, precis som du trodde att jag gjort :) den är rundad bak. Haha, kul att du skrev om att kontakta företag, jag är precis likadan :p fick en fiskbit i min kaviar och fick 200 kr från abba, en annan gång en larv i min musli... Kommer inte på så många fler nu eftersom jag är sjukt trött och nu kommer jag kunna somna om igen :) kram ellen!

2010-04-16 @ 04:31:54
URL: http://www.milady.se
Postat av: julia.

åh,vad du är duktig! jag tänker alltid att jag skall fixa sådant jag med men det går ju på tok inte alls. jag har så mycket att göra så när det kommer till sådana saker glömmer jag så lätt... åh. nu måste jag springa till min buss, skolan just nu alltså...

2010-04-16 @ 10:00:40
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: julia.

hej du!



jag var och kikade på Bianco i femman idag på väg till skolan men skorna fanns inte där heller. annars hade jag kunnat lägga undan dem åt dig/din mamma elelr skickat dem till dig...

2010-04-16 @ 20:05:41
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: anna

hejja dig!

Postat av: lovisa/polichinelle

jag älskar också draknästet! ser det alltid på play. och jag är lite som du, senast mailade jag svt och var sur över mästarnas mästare (i början av säsongen) då jag verkligen tycker nattduellen är en väldigt konstig utslagsgren. ska man ha den så borde armsvstånd till svärden mätas upp, den som är lång och har långa armar har ju ändå fördel liksom. (nu vet jag inte om du sett det, men ändå)

2010-04-17 @ 16:14:06
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: maja

JAG VEEET!!! HELT SJUKT MED SVT PLAY!



2010-04-18 @ 03:31:39
URL: http://majasbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0