En liten ask över axeln

Jag är på jakt efter en sommarväska. För inte kan jag ha samma hela året. Nej, det behövs en till. En liten. I skinn eller skinnimitation. I rätt brun ton. Så där fyrkantig och fin, lite gammaldags.

Det var den här som väckte hela idén med en brun liten axelväska till sommaren.



Jag är inte överförtjust i mönstret på väskan. Och att den kommer från Mischa Bartons märke är inte heller så kul. Men jag fullkomligt älskar att väskan är gjord som en liten låda! Och det rutiga tyget får mig att tänka på picknickar. Allt som allt är den därför oerhört söt. Har suttit och klurat i snart en månad på om jag ska beställa den eller inte. Hjälp mig gärna att fatta ett beslut.

Egentligen borde jag vända upp och ned på varenda second hand-butik här i Paris för att hitta en fin väska. Men vi tar och kikar på fina internet-fynd så länge.

En fin liten historia från Etsy (tyvärr inte liten nog).



Och ett antal fina från Ebay. Inte ett dugg gamla och antagligen med bristande kvalitet. Ibland lite för stora, ibland lite för japanska. Men fina. Alltid fina.









Av väskorna från Ebay är nog den andra min favorit. Den är precis lagom liten. Och om ni undrar, är mina sökord ungefär camera, leather, shoulder och box. Både på Etsy och Ebay. För jag har insett att det nog är en kameraväska jag behöver. De påminner ofta om väskan i mitt huvud.

Tipsa mig gärna om ni har sett något fint!



I'm looking for a tiny little bag in fake or real leather, brown, preferably like a box. Please tell me if you find something!

Kommentarer
Postat av: FLOOSAN

vilka härliga bilder hoppas du hittar vad du söker

2010-04-14 @ 10:32:31
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Oh, jag älskar väskan på sista bilden och i löven. Super Pretty! Vill ha :)

2010-04-14 @ 10:39:58
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Linda

Tycker den på sista bilde var hemskt fin! Jag är med på jakt efter en miniliten väska.

2010-04-14 @ 11:58:40
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: anna

fina väskor! Hoppas att du hittar nån du gillar!

Postat av: lady thirty

så fint! en sån måste du ju ha!

2010-04-15 @ 09:02:28
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: F E L I C I A

Det är inte jag som är söt, det är du som är det :*



Förresten, di där väskorna var alldeles hiskerligt fina! Pyss!

2010-04-19 @ 21:35:35
URL: http://flickamedkjol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0