Tisdag

I tisdags var det först dags för forvård vilket var härligt. En hel timma (kanske lite mer till och med) med fotbad, filande, insmörjning och självklart lite nagellack! Det blev ett ljust rosa. Valde ett ännu ljusare först, ett som var så puderfärgat att det nästan var beiget men det var tydligen för tråkigt så jag fick ta ett annat istället. Fast det var nog tur, för beiget är inget att ha!

Sedan åkte jag in till centrum och träffade Dennis. Det är alltid lika roligt att träffa honom för han är en riktig vän. Och en riktigt rolig sådan! Dessutom är han alltid så fint klädd. Lägger lite extra energi på sina kläder vilket även får mig att vilja se fin ut. Och man känner sig alltid extra fin när man faktiskt har ansträngt sig lite. Oftast.

Eftersom vi skulle se filmen om Coco Chanel hade Dennis valt marina och vita ränder. Han påminde om en fransk garçon som springer ärenden och postar brev. Väldigt fint.

OK, nog om min kompis kläder! Vi vandrade runt på stan ett tag och gjorde all vår shopping på Lush. Åh denna underbara butik! Hur många julklappar, presenter och smågåvor till mig själv har jag inte köpt därifrån? Dennis köpte kanske världens godaste, grapefruktdoftande showergel/shampoo vid namn Happy Hippy till en kompis medan jag satsade på ett nytt exfolierande svartvinbärs-body butter samt en shampookaka och en liten rund plåtask att förvara den i.






Sedan åt vi crêpes. Andra gången på mindre än en vecka för min del - galet gott som alltid!



Vi fick inte tag på några biljetter till kvart i sju-visningen så filmen började inte förrän 21:10. Därför satt vi kvar på crêperiet hur länge som helst. Sedan vandrade vi till biopalatset! Filmen var bra. Göteborgs-Posten gav tre fyrar av fem möjliga och det stämmer väl rätt bra. Det var en stillsam och vacker film med olycklig kärlek och tyg. Fint-

Efteråt gick vi till ett dygnet runt-öppet café och drack thé. Och sedan kom min fantastiska far och hämtade oss med bil, skjutsade hem Dennis och styrde hjulen mot vår lägenhet.

Fin dag!




Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag vill med äta crêpes! Nu har jag skaffat en blogg som jag ska använda mig av när jag är i schweiz så jag slipper ringa hem konstant och berätta hur jag har det:) Tack för senast igen!!

2009-09-24 @ 10:01:43
URL: http://mimmisresa.blogg.se/
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Åh, åste se den filmen! Var hittar ni crepes någonstans hela tiden? Lunds caféer måste vara tråkiga...



Vad mysigt att du gör dig i ordning inför paris! Vad kostade tandblekningen om jag får fråga? Det är den enda skönhetsoperation jag ska göra i framtiden! :)

2009-09-24 @ 10:04:51
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Linnéa

åh, fin blogg du har. Paris låter underbart, när far du dit?

Linnéa

http://tantnea.webblogg.se/

2009-09-24 @ 13:40:25
URL: http://tantnea.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0