Getting gorgeous

Jag är mitt uppe i en göra mig fin inför flytten-period just nu. Förra veckan var jag hos tandläkaren, imorgon är det fotvård som gäller, på onsdag ska en tandhygienist ordna skenor så att jag kan bleka mina tänder och nästa vecka bär det av till frisören. Fullkomligt onödigt, speciellt när vi ska spara pengar, men ändå väldigt trevligt. Jag vill att allt ska bli perfekt i Paris. Perfekt på ett ickedetaljstyrt sätt.



Jag ser det lite som ett sätt att nollställa kroppen inför avresan. För när alla mina ompysslingsbesök väl är över gäller det bara att underhålla: Ta ett fotbad då och då så att fossingarna förblir babymjuka, klippa luggen själv, hålla mig borta från mat som missfärgar tänderna (fast inte blått godis, det tänker jag äta i alla fall) och så vidare. Jag räknar med att det är sådana goda tidsfördriv som jag kommer att få tid till framöver...

Dessutom ser jag många av de här unna dig-upplevelserna som engångsföreteelser. Tandblekningen är en sådan. Egentligen kostar det för mycket så timingen hade väl inte kunnat vara sämre men å andra sidan får jag kanske lite vitare tänder att smila med i höstrusket och skenorna räknar jag med att kunna återanvända långt senare i livet!

Häromdagen mailade jag lite med min fantastiska frisör Kicki förresten. Som ni minns hade jag funderingar på vad som skulle göras med håret mitt. Hon berättade att man kan kamma i permanentolja vilket inte ger ett spikrakt hår men ändå tar bort lockarna något. Och det låter perfekt för mitt naturliga hår befinner sig just någonstans mellan rakt och smålockigt!

Vad unnar ni er?




Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åhå, det där med permanentvätska för att göra håret rakare lät intressant. Mitt hår fjångar åt alla möjliga håll.

2009-09-22 @ 00:56:40
URL: http://stormsteg.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag vill unna mig allt möjligt sådant här. Det var till exempel år och dar sedan jag var hos frisören, min pojkvän tycker ju som bekant inte om att jag färgar håret, men det är ju ungefär det lyxigaste som finns tycker jag! Man är så himla nöjd efter en hårfärgning, känner sig lite ny och lite finare.

Men jag klagar inte, egentligen. Det är ju ändå så himla dyrt! (Fast det är väl grejen med att unna sig.)



Och om tro och religion! Jag håller med dig på allt, och det är ju knäppt att (nästan iallafall) tro att alla får det efter döden-livet de tror på.

2009-09-22 @ 08:54:12
URL: http://helh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0