Tankar kring kläder

Har kommit hem från min second hand-runda nu. De flesta butiker var stängda så jag får återvända någon annan dag. Provade två kjolar men köpte ingen.

Det är så surt att jag inte kan känna mig hemma i vintagebutiker. För det är sådant här som jag vill ha på mig. Varje dag.

Korta kjolar - gärna plisserade - med hög midja och fint fall
Nätta jumprar i pastellfärger
Over knee-strumpor (i strumpebandshållare)
Rosetter
Sagolika smycken


Om second hand-butikerna inte har något fint att erbjuda nästa gång jag besöker dem ska jag minsann sätta igång med sömnaden igen. På allvar. Det ska jag nog göra i vilket fall som helst för jag älskar verkligen att sy. Och det är dessutom en av ganska få saker som jag tycker att jag är riktigt bra på. Här ska det allt tillverkas perfekta kjolar!

Fast vi tar det någon annan dag. Bara för att ha något att längta efter.




Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker absolut att du ska börja sy! Det hade jag med gjort om min symaskin ville fungera.

2009-11-22 @ 16:27:24
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0