Stackars lilla ensamma flicka

Ikväll somnar Zak i Göteborg. Jag somnar i Paris. Under den kommande helgen ska pojken min spela schack i Stockholm så jag får bo själv. Alldeles, alldeles ensam.

Fast det är inte helt sant, bara nästan. För på fredag flyger mamma hit och hon åker inte hem förrän på tisdag - samma dag som Zak kommer tillbaka. De första dagarna ska hon träffa sina högskolekamrater Anders, Anders, Anders - jag vet inte hur många de är men det finns en hel hög med Andersar i alla fall - och Annika. Andros club (det är namnet på Andersarnas klubb) har nämligen stämt träff i Paris och med tanke på förra årets tydligen väldigt lyckade reunion i Köpenhamn och mitt nya tillhåll, fann min mor det som en god idé att åka hit.

Från och med söndagens mitt får jag mamma för mig själv! Då flyttar hon till det absolut närmaste hotellet (kanske två eller tre minuter dörr till dörr) och sedan ska vi vara med varandra hela tiden: Köpa tyg, äta macarons på Ladurée och kanske gå till frisören så att jag får en rak och dramatisk lugg igen.

Det blir grejer det!

Och nästa gång som mamma åker hit, tar hon med sig pappa och då är det jul på riktigt!




Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vad mysigt det låter!

2009-11-25 @ 22:33:24
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: Linda

vad härligt!

2009-11-25 @ 23:18:49
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åh, vad roligt för dig!

sv: Haha, vad roligt det känns att du har liksom upplevt nästan samma sak som mig. Borås Stadsteater liksom, och skådespelarna! Det är mycket möjligt att det var denne Jussi som spottade, jag vet inte. Men jag tycker ändå att det är så himla störande att folk sitter och fnissar - jag tycker att det bara skulle bli ännu mer effektivt med lite spott bara inte alla ointresserade dumungar suttit och skrattat. Åh!



Kramar, och hoppas att du sovet gott inatt ändå.<3

2009-11-26 @ 17:36:08
URL: http://helh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0