Med munnen full av tänder

I morse ringde min tandläkares receptionist. Det kan tänkas att hon är tandsköterska också men idag var hon i alla fall receptionist. Det var minst sagt omöjligt att förstå vad människan sade. Och hon var lika omöjlig att begripa när vi sågs för några veckor sedan. Ett tag fick Zak ta över luren och prata. Det jag har förstått är att jag ska dit imorgon. Tiden är däremot lite osäker. Flera gånger sade hon à midi som betyder klockan 12. Men under ett kort ögonblick pratade hon engelska med mig och då sade hon eleven. Därför kommer jag att gå dit klockan elva och läsa tidningar i en timma. Bara för att vara på den säkra sidan. Fast egentligen vet jag att jag inte ska vara där förrän mitt på dagen, klockan tolv.

Jag vet inte om min visdomstand ryker imorgon eller om jag får dras med den ett tag till. Tandsköterskereceptionisten pratade på rejält om några röntgenplåtar som jag eventuellt skulle ha hemma - vilket jag självklart inte har - och jag vet inte om det hela slutade med att de bara ska ta nya röntgenbilder imorgon eller om de faktiskt kommer att ta bort tanden.

Spännande - eller hur!




Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker inte om tandläkare så att sitta där extra länge hade varit rena skräckupplevelsen för mig!

Hoppas att allt går bra. Visdomständer är elaka och onödiga...

2009-11-18 @ 22:47:59
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0