Mat och stök

Idag har varit en sådan dag då man bara stannar inne och segar. I alla fall för min del. Zak var ute hela förmiddagen med sina franska vänner och besökte både simhall och Subway men själv har jag bara varit stilla. Lite dumt kanske. Men man får ha dumma dagar också.

Ikväll har Zak lagat fin mat till oss. Tonfiskwok med majs, paprika och purjolök. Och så svartpeppar och soja på det. Och fullkornspasta till. Vi har gjort det fint i lägenheten också. Zak har diskat som en tok - vi har inte orkat göra det på ett tag nämligen - och jag har rensat undan papper och annat bråte som belamrat avlastningsytorna - och även golvet i hallen. Det känns väldigt bra. Nu är det fint och fräscht igen och bilderna som jag lade upp tidigare idag stämmer återigen överens med verkligheten.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0