Lördag den 3 oktober 2009

Idag har varit en lugn dag. Vi skulle egentligen ge oss ut och shoppa men sköt upp det till framtiden. Istället har Zak varit på en schackklubb och fått ett extraknäck som tränare för både barn och vuxna och jag har stannat kvar i lägenheten och vilat. På eftermiddagen gick vi till Monoprix och köpte billig mat att bunkra upp i skafferiet. Det är rätt kul att jaga lågprisvaror faktiskt. Så många gram som möjligt till lägsta pris är vad som gäller!

För 37,68 € fick vi följande varor:

♠ Fem burkar med tonfisk varav två med tomatsås och en med någon speciell smak (som jag inte kommer ihåg just nu)

♣ En stor förpackning med basilikasmaksatt tomatsås

♥ 500g fullkornspasta (fjärilarna var billigare än penne)

♦ 1 kg couscous

♠ 1 kg ris

♣ En stekspade

♥ Kyckling

♦ Svartpeppar

♠ Malen ingefära

♣ Vitlökspulver

♥ Chokladkräm (dessert)

♦ Fyra paket med färsk tortellini

Frukt och grönsaker tänker vi köpa i frukt och grönt-butiken utan dörr. Zak provhandlade en röd paprika där förut och fick en blinkning på köpet. Ett ställe att återvända till med andra ord.

På kvällen lagade min händiga man en galet god middag som var så stark att näsan började rinna. Men oj vad gott det var! Ris med paprika och kyckling, kryddad med salt, peppar, ingefära och vitlök. Han är duktig på att laga mat, min pojke!






 


 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Oh, så gott det ser ut. Jag blir så hungrig!

Vad fint ni verkar ha det.

2009-11-04 @ 12:17:23
URL: http://helh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0