Lördag 10 oktober

Frukost på café


 


Café crème till de vuxna. 


 


Mamma. 


 


Pappa 


 


Och dotera (samt pojkvännens axel).

Idag var en mycket viktig dag. Det var nämligen dags för shopping! Mamma och jag hade sedan tidigare bestämt oss för att köp varsin riktigt fin väska under vår gemensamma td i Paris och nu var det alltså dags.

Vi började på Galeries Lafayettes skoavdelning (bottenplan) och arbetade oss sedan uppåt. Då och då gick vi över till Printemps för att jämföra utbud och priser. Zak och pappa gav upp efter ett tag – klagade på att köpcentrernas golv var för hårda så att man fick ont i fötterna och annat trams – men mamma och jag gav minsann inte upp så lätt! 






 


Mor och jag susade fram och tillbaka - främst bland accessoarerna. Jag var galet nära att köpa en svart liten sammetsnecessär från Sonia Rykiel och en plånbok från Chloé som var fullkomligt perfekt och väldigt ”ericig” men tyvärr i fel färg. Inget utav de söta fynden fick alltså följa med hem men båda har etsat sig fast i mina tankar så det kan tänkas att jag köper dem någon dag trots allt. Mamma avslutade dagen med en stor påse från Marc by Marc Jacobs över axeln. I den kunde man finna en jättefin väska som pappa har lovat henne i födelsedagspresent.

I jakten på Chloéplånboken som enligt ett butiksbiträde skulle finnas i flera olika färger, gjorde vi även en snabbrusch till Champs Elysées tvärgata Avenue Montaigne där alla ståtliga butiker ligger uppradade efter varandra. Det gav tyvärr ingen lycka vad gäller Chloéportmonnän (som inte ens fanns i butiken) men däremot en riktig modeupplevelse! 




 


Vi återförenades med männen i våra liv och köpte glass från Häagen-Dazs. Zak och jag fick äntligen smaka på vår egen glassinnivation med crêpe istället för rån och jag måste säga att det var bland det godaste någonsin! Att glassen var omfamnad av seg chokladsås gjorde inte upplevelsen sämre direkt! 


 


När glassdrömmarna var slukade återvände vi till de stora shoppingcentren för jag hade fått för mig att jag kanske skulle köpa Chloéplånboken trots den trista färgen men väl inne i butiken fick jag ingen wow-känsla och lät därför bli.

Däremot blev det ett litet inköp hos Chanel. Ni minns kanske den eleganta lilla fickspegeln med ett förstorande och ett vanligt glas? Den är min nu. Och den har ett eget litet etui i sammet! Jag fick en pytteliten Chanel-papperspåse att bära spegeln i och två minimala burkar med ansiktskräm skickades med. Sedan fick jag välja ut en parfym som sprayades på mig. Fransk lyx i kubik.

Dagen var som sagt tillägnad väskinköp och eftersom jag fortfarande inte hade köpt någon begav vi oss till Le Marais. Redan innan mammas och pappas besök hade jag nämligen funnit en perfekt liten koffert där. Det var bara att hoppas på att butiken inte hade hunnit stänga…

Till min glädje var det öppet! För tredje gången gick jag in i butiken för att storögt titta på den svarta väskan med vibbar från tiden då det var krig i Europa. Den hade aldrig varit så fin som idag! Butikspersonalen kände igen mig och jag lämnade över väskan med ett glatt ”enfin” (slutligen). Väskan lades ned i en dust bag (hur kan jag vara så förtjust över en sådan sak?) och därefter i en gigantisk papperspåse med textilband. På den ena sidan av påsen finns silhuetten av en springande greyhound och på den andra står Bimba & Lola skrivet med svarta, blanka gemener. Finare kan det nog inte bli.

Bilder på de små inköpen kommer i ett eget inlägg.




Kommentarer
Postat av: jennifer,

åh, jag är avundsjuk!

2009-11-06 @ 23:32:59
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag vill med till Paris! Och vilket fantastiskt shoppingcenter!

2009-11-07 @ 16:59:32
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0