Eftermiddag och kväll i slutet av november

När jag äntligen gick ut idag närmade sig klockan nog fem på eftermiddagen. Det regnade. Jag skyndade iväg till métron och när jag slutligen kom upp till marknivå igen såg det ut så här. Gissa om jag blev förvånad!





Det virvlade runt låtsassnö bland paraplyerna och avenyn var kantad av bodar med mössor, kastanjer, godis och crêpes. En regnfri dag skulle det nog vara hur mysigt som helst.





En märklig företeelse på julmarknaden var hoppborgarna. Ett stort område med uppblåsbara rutschbanor och hus men helt utan besökare.



Efter att ha trängts bland tusentals paraplyer och nästan lika många människor kom jag fram till butikerna. Så här såg Sephora ut och ja, det var väldigt stort!





Jag gick dit två gånger och båda gångerna hände något märkligt. Första gången blev en skrikande kvinna indragen i ett rum av en vakt. Andra gången fick personalen fnatt (jag tror i alla fall att det var personalen och det var säkert ett väl inövat fnatt) och började klappa händerna och föra en massa liv när When love takes over spelades ur högtalarna. Jag såg inte så mycket av det för jag stod för långt bort men spelade i alla fall in slutet då de applåderade och sedan återgick till arbetet.

Efter att ha strosat runt på Champs-Élysées i en evighet och även spenderat en del pengar, var det dags att åka hem. Det här var bland det sista jag såg innan jag tog rulltrappan ned till underjorden och susade iväg.




Vid Bastiljen ringde mamma. Dessvärre dog hennes mobil strax efter att vi börjat prata så vi hann aldrig bestämma om och i så fall var vi skulle träffas. Surt. Men men. Klockan var säkert över halv nio när jag kom hem så det mesta av kvällen var redan över...




Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad mysigt med julmarknad!

Jag vill med till Sephora ju. Vad konstigt att du råkat vara där just när det har hänt underliga saker.

Köpte du något fint?



sv; det ska blir helt underbart att åka iväg från regnrusket och all stress här.

2009-11-28 @ 22:53:00
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Lady Thirty

verkar ha varit en underhållande dag :D

finfina bilder.

2009-11-29 @ 20:56:33
URL: http://ladythirty.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0