Min väska och tre andra fina ting

I morse vaknade jag med kreativitet i kroppen. Så det blev till att plocka fram fina ting och fota.



Eau de parfum - Miss Dior Chérie
Anteckningsbok - Moleskine
Fickur - Lejonur (en helt fantastisk studentpresent från min fina vän Bell och hennes fina familj)
Väska - Bimba & Lola


Och så blev det ett antal detaljbilder på väskan min. Jag tycker att den påminner om en gammal koffert. Den är så himla fin, bara tågstationen och näsduken att vifta farväl med som fattas...









Idag ska jag besöka ett vintagemecka på tre våningar. Det ska tydligen vara något utöver det vanliga, en riktigt guldgruva. Vi får se. Jag råkar i alla fall ha turen att bo två gator ifrån stället!



Ikväll ska jag jobba. Alldeles lagom mycket. Vad ska ni göra?





Kommentarer
Postat av: Sofia i London

åh blir så sugen på miss dior-parfymen. men jag gissar att det är reklamens fel!



ikväll ska jag slappa efter jobbet!

2009-11-16 @ 14:23:02
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Daniel

Den klockan var ju nätt! Vill ha den på min blommiga blus!

2009-11-16 @ 14:52:45
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: julia.

Åh! Jag vill också vakna med kreativitet i kroppen, fast mest är jag bara otroligt trött...



Re: mina andra två önskningar var omslag från book city jackets och ett armband med guldtänder!

2009-11-16 @ 15:17:45
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: sofia

åh åh åh!!! vilken blogg! den här ska jag minsann läsa igenom när jag kommer hem från jobbet. paris är min favoritstad som jag åker till så fort jag får chansen. ska bli kul att läsa om hur det är att faktiskt bo där.

2009-11-16 @ 15:19:46
URL: http://outro.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken fantastisk väska! Och den där parfymen är ju så fin och luktar gott.

Jag vill med ha ett fickur.



sv: vad skönt att få ordning på allting. Min lägenhet behöver verkligen städas nu efter att jag varit sjuk... Massor med disk och annat otrevligt.

Nu är det mycket bättre med mig, har ingen feber längre.

Vi har inte någon snö ännu och det är jag rätt glad för. Den kan komma i december när jag ändå åker till Thailand!

Kram

2009-11-16 @ 15:28:14
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Hanna

Gud vilken fin väska, och vilka detaljer! Fickuret sedan, det är ju bara så fint så det är inte klokt. Det måste kostat många hundralappar?



sv: Åh, vad roligt att du blev glad! Jag älskar verkligen den klänningen, hur fin och gosig som helst. Puss!

2009-11-16 @ 16:57:03
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Ett fickur skulle man ha. Det ska jag önska mig i julklapp!



Ikväll ska jag dricka te, titta på tv och mysa med min herr Räv, jag är nämligen så fasligt trött.

2009-11-16 @ 19:43:32
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: Mirjam

Å, Miss Dior Chérie har jag velat ha länge nu. Min mamma har den, och ända sedan jag var liten har jag gått och sniffat på hennes i badrumsskåpet. Under fem års tid, innan jag hittat flaskan, trodde jag att det var min mamma som luktade så. Du vet, sådär naturligt underbart. Bara MAMMA helt enkelt. Om jag blev förvånad då jag hittade den söta flaskan i badrumsskåpet? Bai oui! Nu älskar jag doften. Den är ljuvlig. Och jag tror inte att jag tycker det enbart av nostalgiska skäl.



Angående landet så tar du orden ut munnen på mej. Allt är precis så underbart som man tänkt sej, men ändå är inte mycket alls som man trott att det skulle vara. Just det här med allt man BORDE göra när man bor här. Det gör en helt slut i kroppen. Och det tar t-i-d att göra sej hemma. Bara en sådan grej som att gå till posten och köpa frimärken till Sverige kräver mod och mycket energi! I princip allt man gör blir till utmaningar. Jag kom också hit med ambitionen att jag skulle tala flytande efter ett par månader. Vilket jag absolut inte gör än. Och jag blir stressad när vänner frågar: "Snackar du flytande franska nu?" Det tar mycket längre tid att lära sej språket än jag hade trott. Men. Det är roligt när man märker små små skillnader var dag. Det är första gången jag bor hemifrån också. Det är svårt emellanåt. Man vill bara hem till mamma och, ja, allt det vanliga. Det som känns hemma. Vissa kvällar är hemska, andra underbara och man påminns om varför man alltid drömt om den här staden.



Nej, jag har inte särskilt många vänner här! Kände inte en kotte då jag flyttade hit. Fast jag kände ändå en slags trygghet i att jag går till kyrkan och därför träffar många människor därigenom. Men, det är nog framförallt dom gamla vännerna hemma, att bara hänga med, som jag saknar mest. För att skapa sej samma enorma kontaktnät som hade hade hemma tar tid. Hur är det för dej? Känner du någon här? Jag vill jättegärna träffa dej! Du verkar vara en väldigt fin tjej och det vore kul att ta en fika eller något någon dag. (Jag är snabb på att fråga, för jag känns så sjukt onödigt att spendera ledig tid på helt egen hand när man kan träffa nya människor istället!)



Ta hand om dej.

Mirjam

2009-11-16 @ 21:51:14
URL: http://ensmulafranskt.blogspot.com
Postat av: Lady Thirty

så fina bilder på fina ting :)

din väska är fantastisk :D

kramelikram

2009-11-17 @ 08:47:22
URL: http://ladythirty.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0