Vad som hände den 1 oktober

Jag kom att tänka på en sak som hände när vi flyttade hit och tänkte att ni kanske också ville veta vad det var.

När Zak och jag hade landat i Paris och stod och väntade på vårt bagage på Charles de Gaulle dök det plötsligt upp en stor svart väska med texten Dagmar på rullbandet. Den plockades upp utav en blond tjej. Som hade sällskap utav två andra blonda tjejer. Allt eftersom tiden gick, plockade de upp fler och fler väskor från rullbandet. Visserligen utan text, men fortfarande lika stora och otympliga. Jag stod och kikade på dem ända tills de hade fått med sig alla väskor och gick därifrån.

Jag misstänkte att de tre kvinnorna var grundarna till House of Dagmar. Och visst var det så. Efter att ha googlat lite och hittat bilder på dem så vet jag. Frågan är vad de gjorde i Paris. Jag tror att alla de där väskorna rymde deras kollektion och att de skulle ha någon visning i Paris. Det hade varit väldigt fint.



Tänk att ha suttit i samma flygplan som tre kvinnor inom modebranschen. Egentligen är det inte så märkvärdigt. Men jag tycker ändå att händelsen var tillräckligt speciell för att ni också skulle få känna till den.




Kommentarer
Postat av: moa

sv: det är bra med mig :3

Ska åka och titta på en resväska imorgon. du vet en såndär i starka färger och hårdplast. Hittade ett ställe som sålde dom för typ 70% av priset så ska se om dom har några kvar. har inte alltför stora förhoppningar dock då jag såg den i tisdags. men skulle verkligen behöva en mellanstor väska. har två men den ena får man knö ner en vecka i och den andra kan man typ rymma en elefant. och elefanter är så otympliga på tåg. är glad att få åka hem snart också. åker ner till gbg på fredag ju. då ska jag handla mat och baka och göra iordning för mina kalas <3

2009-12-12 @ 22:38:19
URL: http://xelalovesya.blogspot.com
Postat av: Linda

vad tufft!



Tack for kommentarerna, ar lite d[lig pa att svara nar jag sitter har pa internetcafe. Men det ar fantastikst har!!

Hoppas du har det fint i Paris!

KRAM

2009-12-13 @ 15:53:06
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0