Fina bekantskaper

Idag har jag varit fikadate till två fina töser från Trollhättan. Agnes och Klara heter dem och förutom födelseår och tillfällig vistelseort delar vi även valet av gymnasielinje. Vi gick hem till Agnes som bodde i en stor lägenhet med flera rum, ett ljust kök och ett badrum som med ganska få förändringar hade kunnat bli ett litet mini-SPA. Vi åt pitabröd och små marschokladbitar. Och eftersom jag inte dricker kaffe, fick jag en kopp med varm choklad när de andra två behövde fylla på sina koffeindepåer. Det hela var väldigt fint.



Jag betalade inte för körsbärstomaterna, champinjonerna och burken med crème fraîche som vi inhandlade på vägen till lägenheten och senare åt upp. Däremot hade jag sönder en tvålkopp. Förhoppningsvis får jag träffa dem igen och på något sätt betala tillbaka. Kanske med en ny tvålkopp. Kanske med en fika. Ett som är säkert är i alla fall att jag gärna skulle se dem igen för det var två riktigt snälla och roliga personer jag fick träffa idag.




Kommentarer
Postat av: agnes

Klart det blir en fika!! och du, tvålkoppen var ändå ful och blev alltid sådär du vet, full med smutsäckligt tvålvatten. Dags att nån hade sönder den! Förresten fungerar min gasmaskin igen. Känns betryggande! Om nu en blå intensiv låga i en box med gas kan vara just betryggande. Hoppas ni fick en mysig hemmadag! KRAM

2009-12-08 @ 21:41:44
Postat av: Lovis

trollhättan alltså. är du också därifrån?

2009-12-08 @ 21:53:08
URL: http://somlighet.blogg.se/
Postat av: K

ja det är vi båda två:) hihi

Tack för ett trevligt sällskap. bisou

2009-12-08 @ 22:24:06
URL: http://klaraparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0