Du behöver inte sno min väska för att se vad som finns i.

Nej, nu är det minsann dags. Jag har velat visa er innehållet i min väska länge men har alltid tyckt att det saknats vissa saker. En ny plånbok till exempel. Och kanske en liten necessär. Och så vidare. Men under tiden som jag letar efter alla de här nya tingen, går jag ju faktiskt runt med ett visst innehåll i väskan. Och det ska ni få se nu.



♥ Rosa mobiltelefon i sitt kärleksbrevskuvert.

♥ Grön plånbok med Hello Kitty. I 9:an var vi några som åkte till Sardinien (vår lärare i franska tyckte synd om oss för att vi bara fick åka till Frankrike i 8:an så hon ordnade ett samarbete med en italiensk skola. Och sedan åkte det med några som inte läste franska också.). Jag fick den här plånboken och ett matchande etui till mobiltelefonen av min fina värdfamilj.

♥ Fickspegel från Chanel i ett litet sammetsetui. Köpte den på Galeries Lafayette när mamma och pappa var här på besök. Den är hur fin som helst, med en förstorande spegel och en vanlig.

♥ Diana Mini-kamera. Diana får inte alltid följa med, men ibland så. Sjukt snygg är hon i alla fall.

♥ Nyckelknippa med en rosa "hatt" på lägenhetsnyckeln och en gul badge för att öppna diverse portar på området där vi bor.

♥ En halvbra karta över Paris med en helbra métrokarta.

♥ Moleskinen med svart bläckpenna (jag älskar svart bläck).

♥ Lypsyl som inte är ett Lypsl utan ett Nueva.

♥ Pappersnäsdukar.

♥ Ljusgrönt etui från Mango som min digitalkamera alltid gömmer sig i. Jag har ett antal etuier som detta, fast i andra färger. Har fått dem utav min faster som jobbar i en klockbutik, etuierna hörde väl ursprungligen till klockorna från Mango. I vilket fall som helst är de grymt praktiska. Lagom stora till det mesta och lite vadderade så att man törs förvara elektronik i dem. 

♥ Använda métrobiljetter i mängder! En har till och med letat sig fram till kameralinsen. Man brukar även kunna hitta en del kvitton i min väska, men de är på tok för fula för att få synas här.

Väskan kommer från Bimba & Lola förresten och påminner om en koffert - jag älskar den!

Vad gömmer sig i era väskor?







Kommentarer
Postat av: T I N A *fotoblogg*

Fin blogg :D

2009-12-19 @ 21:17:09
URL: http://thegreengirl.blogg.se/
Postat av: Zizzi

Jag kom på för en tid sedan att jag släpar med mig alldeles för mycket saker! Så jag har rensat. Vad som finns i väskan är lite olika beroende på vad som händer under dagen. Men det som alltid är med är; min digitalkamera (sann bloggare som jag är ;-)

plånbok som är mer som ett praktiskt rosa plastetui med MASSA små plastfickor i för kort och pengar, min moleskin, en betty boop penna, min rese-bok (jag har en bok jag läser i sängen och en jag läser på tunnelbanan), mitt passerkort till jobbet, mitt inloggningskort till jobbet, hemnyckel, militärens hudkräm, våtservetter och min mobiltelefon.

2009-12-19 @ 22:20:30
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: josefine eklid

hejsan! måste bara få säga att din blogg är så otroligt söt. ha det bra! kram Josefine.

2009-12-20 @ 15:39:42
URL: http://frokeneklid.blogg.se/
Postat av: Carita

men jisses vad fint! puss

2009-12-20 @ 19:05:30
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: ias bok

Först av allt: Superfin väska och visst är svart bläck verkligen grejen? Åh älskar att sitta och göra stora krumelurer och sen bara fylla i allt med det svarta bläcket.



I min väska är det inte så mycket, jag får så lätt ont i ryggen så måste verkligen tänka på att minimera innehållet. Jag har min röda portmonnä, min telefon, allt som oftast en bok (just nu Silke av Alessandro Baricco, om du inte har läst den, LÄS!), en tub med carmex (bästa lypsylet någonsin) och en liten fickspegel från Nümph. Ibland får även kameran hänga med, men då oftast i en separat väska.



Jag tror det var allt! Haha.

2009-12-20 @ 19:56:12
URL: http://iasbok.blogg.se/
Postat av: Linnéa

det lilla kärlekskuvertet är så himla fint!

2009-12-21 @ 18:00:05
URL: http://linneahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0