Vinter i Paris

Idag jobbade Zak fram till tidig eftermiddag och efter det möttes vi på en métroperrong och åkte till Montmartre. Vi tog oss upp till Sacré Cœur där vi strosade runt i kylan ett tag för att sedan sätta oss på en restaurang och äta pasta av olika slag (Zak åt lasagne medan jag tog tagliatelle med lax och basilika). Självklart åt vi nutellacrêpes till efterrätt.









Den stora, vita byggnaden med röd text närmast taket, är den där fem våningar höga tygbutiken förresten.







Sedan gick vi ut i kylan igen, ned för alla trappsteg och vidare mot Tati - en butik som vid jämförelse med Rusta, ger vår svenska alltiallobutik både guldkant och klass. Där köpte vi julpynt. Bland annat glitter och hundra små ljus.







Kommentarer
Postat av: Hanna

Ah, så franskt och underbart. Och jag är så fruktansvärt sugen på pasta att jag skulle vilja äta det minst tre gånger om dagen. Tagliatelli med lax och basilika låter drömskt gott!



sv: Jag har börjat undra; har du bott i Borås måntro? När du har varit här så mycket. Jag blir ju alldeles osäker, för jag har hittills alltid tänkt att du bott i Göteborg. Vilken linje på Bäckäng ville du gå?

Jag kände också idag att det var en sådan härlig Hogwartsanda! Eller lite mer som Gryffindor, utan de andra tre elevhemmen. En skola full med Gryffindorare. Vi gick ju runt där med våra röda färger och hörde liksom ihop, det var så himla fint, och Teknis skulle kunna ha varit Slytherin och så kunde det ha rört sig om en quidditchmatch istället för en skolkamp. Tänk så himla underbart!



Tack än en gång för dina ljuvliga kommentarer. Du vet att jag blir glad ända in till hjärtat. Puss!

2009-12-15 @ 20:26:42
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Tilde

fiina bilder! ;D

2009-12-15 @ 21:14:24
URL: http://tildesj.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Jag ÄLSKAR Eiffeltornet-bilden! Har du tagit den? Vacker vacker vacker.



Imorgon efter språkskolan tänkte jag försöka göra lite effektiv julklappsshopping. Och så ska jag ta en fika med Klara. (Så synd att ni inte är lediga samtidigt!) Vill du göra mej sällskap mot eftermiddags/kvällskvisten? Jag hade tänkt åka till Montmartre och köpa bland annat lite tyg till en blivande julklapp. Men du kanske har "fått nog" av Montmartre om du var där idag.. Men. Jag vill du så får du gärna göra mej sällskap! Messa eller slå en pling vettja.



Bisou!

2009-12-15 @ 21:23:25
URL: http://ensmulafranskt.blogspot.com
Postat av: Zusanna

åh. jag älskar Sacré Cœur. o Montmartre med för den delen.

2009-12-15 @ 22:12:22
URL: http://zusannas.blogg.se/
Postat av: Zizzi

Vad underbart det låter! Känner att jag måste bearbeta min man, så han vill ta med mig till Paris i vår.

Här har det snöat som bara den hela natten och dagen, så det ligger några centimeter snö på marken, och det verkar inte vilja sluta snöa heller!

2009-12-15 @ 22:49:03
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Ina

Vilken intressant blogg du har, kul att bo i Frankrike :) Jättesöt rosett ni hade hittat bland julpyntet också.

2009-12-15 @ 23:47:44
URL: http://inakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0