Om provjobb och provision

Nu är jag hemkommen från kalaset sedan en stund tillbaka och som vanligt sitter jag vid datorn när det egentligen är i sängen som jag borde befinna mig. Imorgon ska jag gå upp superdupertidigt för det är min första provjobbsdag som telefonförsäljare. Tror dock att det blir grymt tufft att få fast anställning: Under två veckors tid ska jag kontakta företag och försöka sälja utrymme på en viss hemsida. Två veckor med enbart provisionsbaserad lön. Jag kommer att arbeta gentemot ett budgetmål och om jag lyckas leva upp till det (vilket jag antar är mer eller mindre omöjligt i dessa ekonomiska kristider), anställs jag och får då både grundlön och provision. Men som sagt. Det känns oändligt långt borta just nu. Det kan lika gärna bli som så - eller det kanske till och med är mer troligt - att jag får arbeta konstant i en halv månad utan att få ett enda öre. Men men. Jag tänker inte vara alltför negativ: Det är grymt att över huvud taget få provjobba! Och jag är evigt tacksam för mitt underbara sommarjobb på Liseberg som jag har kvar under de här två kommande veckorna. Men nu bär det av till drömmarnas land ty Parisflickan behöver sina skönhetstimmar. Tyvärr går de nog att räkna på en hand...




Kommentarer
Postat av: Linda

hoppas att det går bra! :)

2009-08-17 @ 13:36:43
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0