Mina kläder ska säga "Je t'aime"

Jo jag har tänkt på en sak. Det där med att man ibland inom modevärlden talar om att vissa kollektioner är konceptuella osv. - jag har aldrig riktigt begripit mig på det. Men jag tror att allt har klarnat nu. För vore det inte bättre om alla klädde sig lite konceptuellt - alltså med något i tankarna, en idé, en specifik inspirationskälla.

Jag skulle vilja göra några minikollektioner med olika koncept. Fast då menar jag varken ett specifikt årtionde, en musikgenre eller något annat tema som lätt förknippas med kläder. Nej, istället skulle det bli konceptuellt med någonting annat i tankarna. Just nu skulle jag vilja klä mig som:

♥ ett kärleksbrev
♥ en järnvägsstation
♥ ett kråkslott

Vi får se när jag knåpar ihop mina idéer till verkliga kreationer men det kommer. Om inte alltför lång tid.




Kommentarer
Postat av: Linda

gör det! :D Låter som om det skulle bli en fantastisk kollektion.

2009-08-31 @ 21:50:13
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: therese

åh ett kärleksbrev, så fint det skulle vara!

2009-09-01 @ 18:36:03
URL: http://massafinarosetter.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Men åh vad vackert. Du verkar vara en himla fin person måste jag säga! Har tittat runt lite i bloggen nu och vad roligt att du har delat med dig av vad ni har gjort etc. Åh jag måste flytta till Paris någon gång!

2012-12-06 @ 10:03:17
URL: http://isobelskareng.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0