Ordning och reda.... och lite glass i ansiktet kanske?


Idag har jag jobbat lite grann men främst gått på stan. Jag hittade en träningskalender (hade en sådan förra året med) som är bra eftersom den både har veckouppslag och utbytbar omslagsbild! Och dessutom kan man skriva ned sina träningstider i en speciell kolumn... Hittade även en kassabok i miniatyrformat som minsann inte var lätt att finna - alla boklådor (bokhandel i plural - kan inte låta bli att styla lite!) tycktes ha slut på dem eller så såldes dem inte alls... Till slut fann jag en i alla fall. Sedan fick jag även med mig ett litet prov på Make Up Store's hudvårdsprodukt Ice Creme Time som har ett mycket finare namn på företagets hemsida där kräm stavas Cream.

Efter denna helg, då jag jobbar, tänkte jag göra ett riktigt fint omslag till kalendern min och även dekorera den lilla kassaboken en aning. Om ni har några idéer får ni jättegärna dela med er. Själv är jag som vanligt inne på något blekpastelligt och rosettaktigt...

Åh vad jag älskar hur man förbereder sig inför skolstarten med nya mappar, blyertspennor, kollegieblock, pennskrin, almanackor och skolväskor! Tror nästan att jag tänker fortsätta med alla sådana förberedelser - även om jag inte sätter min fot i skolan förrän nästa år... Har ni några speciella minnen från era skolstartsinköp?




Kommentarer
Postat av: Zizzi

Ja, jag gick alltid med mamma och handade skolsaker. Pennskrin, pennor, sudd och block som matchade med varandra. Och om jag hade haft skolväskan en längre tid fick jag en ny sån också.

2009-08-22 @ 07:05:46
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag har tänkt piffa till mina trista kollageblock nu i helgen innan lektionerna börjar nästa vecka. Fast jag har inte så mycket idéer.

2009-08-22 @ 15:33:58
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: lady thirty

jag älskar papper, pennor och kalendrar...skulle kunna bo i en pappershandel ;)

när jag var liten så samlade jag till och med på olika små papper.

minnen från inköp till skolstarten: ja det ska nog vara från när jag gick i lågstadiet när man köpte papper för att slå in böckerna med :D det gillade jag plus att vi brukade ju ha bänkpapper också...ojoj



kram på dig!

2009-08-22 @ 18:40:11
URL: http://ladythiry.blogspot.com
Postat av: mio

jag ska läsa franska och kanske lite kulturjox!



åh, men vad skönt att ha det ordnat! jag är inte så jättestressad över boendet egentligen, tror det ordnar sig när man kommit ner faktiskt.



skall hålla lite extra utkik efter svenskabrytande brunetter när jag sitter på halvklyschiga montmartrecaféer! ^-^

hoppas det går bra för er!

2009-08-22 @ 18:46:21
URL: http://metrobloggen.se/curiouscases
Postat av: Vida

Ja lady thirty är fantastisk på så många vis.



Skolstart kräver absolut nya pennor, block etc.. på min tid så var det även bänkpapper som gällde men det är ju ett tag sedan..



/Liv

2009-08-23 @ 08:48:55
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0