Obsessions

Jag tycker om att vara besatt. För några år sedan var jag helt uppslukad av Japan, manga och framförallt landets alla subkulturer.


Från höger till vänster för att vara så Japan-nördig det bara går:
Tre nummer utav sömnadstidningen Gosu Rori, två nummer utav Gothic & Lolita Bible, How To Draw Manga- Girls' Life Illustration File, Fruits (som vi ska ta en lite närmare till på idag), Bejing Doll (som inte alls handlar om Japan utan är en bok skriven av kinesiska Chun Sue), Kawaii - en bok om idoldyrkan och annat sött, Sakura Cardcaptor-tidning på franska, en mangabok på franska samt den fem volymer långa mangan Paradise Kiss som är hur tjejig och söt som helst - och fortfarande jättebra!

Så till Fruits-boken. Fruits är egentligen en tidning men i den här boken finns det bästa materialet samlat! Alla sidor visar bilder på japaner i streetfashion. Olika stilar såsom decora, gothic lolita, sweet lolita och visual kei visas upp och jag fullkomligt älskade allt! Nästan.




Något som jag tycker väldigt mycket om med den här boken är i alla fall de små informationsspalterna längst ned i hörnen så det är främst dem som vi ska se på idag...


Point of fashion>> Anarchist World
Current obsession>> to self-implode


Point of fashion>> inventive
Current obsession>> my future


Point of fashion>> shoes
Current obsession>> pink


Point of fashion>> Alice in Pinkland
Current obsession>>fancy dress


Point of fashion>> santa
Current obsession>> playing


Point of fashion>> Sex Pot
Current obsession>> Sex Pot ReVeNGe

Tror att alla har en liten besatthetsgen i sig... Det är den bästa genen! Pappa är besatt utav golf och mamma är besatt utav.... Snood och Tetris tror jag. Och ett tag var hon besatt utav att sälja saker på Tradera. Och att registrera sina joggingrundor på Nike +. Själv har jag varit besatt utav allt möjligt. Bland annat blodgrape, kaffeglass, tupperat hår, lolita (en japansk subkultur), sextiotalet och miljötänk, Johnny Bravo, Spin City, Andy Warhol och en massa andra saker! Och det mesta är jag fortfarande besatt utav!

Och just nu?
♥ Chokladdessert från Alpro Soya som man löser upp med skeden så att den blir som kall chokladkräm.
♥ Paris
♥ Bjørg-smycken
♥...och en massa andra saker därtill!
♥Rosetter
♥Blekrosa och svart

Vad är ni besatta av?




Kommentarer
Postat av: emma

jag är jävligt besatt av twilight.

det låter töntigt och väldigt o-orginellt.

men jag är besatt.

jag mår dåligt om jag inte blir påmind om det.

det är som ett drömliv, hela boken.

jag mår bra av det.

alltså besatthet.

2009-08-24 @ 17:55:46
URL: http://clampdown.devote.se
Postat av: En magisk purt til en anan värd

just nu tyll! Jag har kommit på att jag äger alldeles för lite tylliga kläder så det måste det bli ändring på. Och gul sammet (ska sy en klänning). Och konstigt nog ordning. Har fått för mig att jag måste ha fint för att orka börja skolan igen så nu stdar ajg min kreativa hörna. Det tar tid, jösses!

2009-08-24 @ 19:01:12
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: malin

Jag har nästan alltid någon slags besatthet, jag klarar inte av att ha inressen, de måste ta över mitt liv helt, och därmed utesluta allt annat. Japan har varit en av mina besattheter, jag har ett par av dina böcker, plus en del andra. Jag har fortfarande kvar min samling cram cream, och många av mina bento-lådor. Men det mesta av mina Hello Kitty har jag sålt, och mina kawaii bravpapper använder jag upp. Stickning, målning, inredning, gamla kläder, allt blir till besattheter... Just nu är det faktiskt lite av varje, men jag vet inte om jag klarar av att låta det förbli så. Kan jag tycka om kläder, att sticka och att måla samtidigt? Det vore väldigt trevligt, men det återstår att se... Men besattheter piggar absolut upp!

2009-08-24 @ 20:05:15
URL: http://mildamalin.blogg.se/
Postat av: Zizzi

Jag är just nu besatt av min lilla son, gamla amerikanska filmer, gamla svenska filmer, fotografering, små söta saker, att baka m.m.

2009-08-24 @ 21:12:06
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

jag är besatt av glass! fast det är en gravidcraving eftersom jag är gravid! :P

2009-08-24 @ 23:41:04
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: lady thirty

förut var jag besatt av hello kitty innan det blev en sån stor hype här i Sverige, nu mera är det ingen sport att hitta hello kitty-saker...fast jag kommer alltid att gilla den lilla söta katten :)

jag är alltid besatt av pennor & papper och utöver det så är jag just nu besatt av:

- bulgur (jösses vad gott och bättre/nyttigare än pasta är det!)

- kläder (hösten har ju de bästa kläderna)

- att göra om hemma

- en släng av Paris-besatthet har nog drabbat även mig ;)



kramelikram

2009-08-25 @ 08:34:29
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

svar tack så hemskt mycket! ^^ oja, det blir mucho glass i alla varianter, hehe.

2009-08-25 @ 16:18:30
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: therese

serien vänner, från satc-beroende till världens bästa komediserie :)

2009-08-25 @ 19:32:19
URL: http://massafinarosetter.blogg.se/
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Kunde inte hålla med dig mer. De bästa grejerna i filmer och serier är de lyckliga stunderna. Men det verkar inte skaparna till dem inse för de öser på med elände. Och det är klart - lite behövs väl. Men är det inte liiite väl mycket konflikter i t ex gossip girl, för att inte tala om O.C.

2009-08-25 @ 21:25:19
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åh, härmed älskar jag din blogg.

<3



Jag har varit besatt av Tribe (en underbar Nya Zeelänsk tv-serie som handlar om en värld där alla vuxna har dött av ett virus och ungdomarna bildar stammar för att överleva), Harry Potter (åh, alla dagar jag klädde ut mig och skrev långa uppsatser på låtsaspergament), och hm, ja, lite mer. Men mest det. I alla fall sådär besatt-besatt.

2009-08-26 @ 19:38:20
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Misha

Oh jag tror jag blir lite fruktsnavärt förtjust i dig, för att du har Paradis Kiss i din hylla. Jag var såååå kär i det för ett tag sen. Nu är jag besatt av Vampire Knight... oooh....

2009-09-01 @ 10:59:21
URL: http://endlessnessego.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0