En etta i Paris säger du med tvivel fastklistrat på stämbanden...

Jo jag tänkte att jag kanske skulle ta och berätta varför bloggen heter som den gör. Och på kuppen tänkte jag förklara varför jag bytte blogg också.

Om sanningen ska fram hade jag funderat på bytet ett tag. Nästan direkt efter att LaPetitePoupée-bloggen startats kom jag på att lite senare, när det passade bättre (återkommer till detta alldeles strax) skulle jag skaffa mig en ny blogg. Med just namnet En etta i Paris.

Som flera av er kanske redan vet, ska jag nämligen flytta till Paris. Och självklart bo i just en etta. Egentligen hade jag tänkt starta den här bloggen en månad innan avfärd men det fick bli drygt två månader innan istället. Jag blev lite för ivrig! I september/oktober-skiftet flyttar jag hemifrån för första gången. Då ska min pojkvän Zak och jag flytta ihop i en lägenhet i centrala Paris, på en gata mellan bastiljen och Père-Lachaise.

Min ursprungliga idé var helt enkelt att dokumentera planerandet inför flytten och därefter skriva om mitt liv i främmande land. Och så lär det väl bli. Fast i pastell.




Kommentarer
Postat av: lady thirty

åååååhh! jösses vad kul! när jag flyttade hemifrån så flyttade jag från en liten ort norr om Uppsala till stooora Stockholm och det tyckte jag var stort då, men det här är ju större och ännu mer fantastiskt! Paris är fantastiskt! Jag vill åka dit hela tiden...Kärleken har aldrig varit där (och jag har inte varit där på mångamånga år) så jag får nog ta med honom dit inom en snar framtid :)



Åh vad ni kommer att få en underbar tid!

Kram

Maria

2009-08-05 @ 08:33:30
URL: http://www.ladythirty.blogspot.com
Postat av: Zizzi

Ser fram emot att ta del av er flytt och ert liv nere i Paris. Då får jag en liten "Paris-dos" trots att jag aldrig varit där, men verkligen verkligen verkligen vill åka dit snart snart snart!

Kram cissi

2009-08-05 @ 12:14:29
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: mio

nej, vad roligt, jag flyttar precis till paris samtidigt, och har ungefär samma plan med min blogg. den ska vara som ett litet brev hem!



hur fick ni tag i lägenhet så långt innan? jag åker och hoppas att få tag på en väl där nere jag, men tips mottages tacksamt! :)

2009-08-21 @ 21:51:15
URL: http://metrobloggen.se/curiouscases
Postat av: mio

jag flyttar till paris precis samtidigt* skulle det vara, såklart.

2009-08-21 @ 21:52:23
URL: http://metrobloggen.se/curiouscases

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0