En dag räcker.

Så. Nu har jag varit på det där telefonjobbet och helt enkelt insett att det inte är min grej och att det inte ens är värt att återvända. Jag fick inte sålt ett enda interneterbjudande: Gjorde väl helt OK ifrån mig - var rätt nära att lyckas några få gånger så det kan tänkas att köpen hade gått igenom om jag ringt upp de potentiella kunderna igen om några dagar - men kämpade inte med överdriven entusiasm. Har insett att jag inte alls tycker om att pracka på någon ett erbjudande utan vill mycket hellre att kunden själv söker upp mig. Som i en glasskiosk till exempel (jag älskar älskar älskar mitt Lisebergs-jobb!). Om jag bara hade fortsatt att kämpa, hade det säkert kunnat bli någon eller några försäljningar innan arbetsveckans slut men jag tycker verkligen inte att det är värt det. Och jag känner mig lättad över att faktiskt ha tagit beslutet att hoppa av direkt.

Snälla tro inte att jag är någon person som brukar ge upp! För så är det inte, inte alls faktiskt! Men i det här fallet med telefonerna är det verkligen inte värt att satsa mer. Inte för min del.

På grund av (eller kanske tack vare) den rejäla förändringen i mina planer framöver, väntar nu en tid då jag...
a) ...ska försöka att ta alla Lisebergs-pass som andra vill bli av med.
b) ...ska söka jobb som en liten blå.
c) ...tänker ta det lugnt och med full energi rensa ut min garderob, lägga upp allt till försäljning på Tradera och gå till second hand-butiker för att även sälja till dem. Dessutom planerar jag att göra upp en budget inför självständighetslivet som väntar om en och en halv månad.

Antagligen blir det en salig blandning av alla alternativen! Låter det bra eller? Och vad tänker ni själva hitta på under sensommaren och tidighösten?




Kommentarer
Postat av: Jasmine

Åh vad roligt det måste vara att jobba på liseberg! :D

2009-08-18 @ 13:19:40
URL: http://plingel.blogg.se/
Postat av: Linda

klart du inte ska stanna kvar om det känns fel. Måste medge att Liseberg låter mycket roligare än telefonförsäljning.

2009-08-18 @ 23:49:23
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0