Dagens sötaste händelse

Som ni kanske redan känner till, sommarjobbar jag på Liseberg. Jag har inte så värst många arbetstillfällen kvar nu men under sommaren har jag fått sälja glass, korv, pommes frites, popcorn, läsk, snax och några saker till. Och så spunnet socker förstås. Ätbara moln av socker som av någon anledning smakar så mycket godare när det är fluffigt än när det äts med decilitermått direkt ur strösockerpåsen... I vilket fall som helst ägnade jag min sista timma på jobbet åt att göra sockervadd åt kunderna. Och det var en utav dessa kunder som på sätt och vis gjorde min dag.

För ett tag sedan var det en annan sommarjobbare som pratade om att det var roligt att se hur barnen blir helt tokiga när de får se hur stor sockervadden blir och visst, det kan jag väl hålla med om. Det är kul. Men idag blev jag riktigt berörd. För det var en liten tjej som skulle få sockervadd och hennes mamma skulle ta emot den från luckan som jag stod i men just som jag blev klar och räckte ut pinnen med ätbara moln till henne, stod hon en liten bit längre bort och koncentrerade sig på någonting annat. Den lilla flickans fokus gick dock inte att ta miste på. Hon hoppade av förtjusning och studsade fram till sin mamam samtidigt som hon ropade på henne. Det var så himla sött! Tänk att hoppa för att man inte vet vad man annars ska göra med all glädje inom sig. Helt klart det gulligaste ögonblicket idag.




Kommentarer
Postat av: Zizzi

Ungar är härliga!

Kram cissi

2009-08-08 @ 23:07:38
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0