Hudvård!

Ni kanske minns att ett set med hudvård från Philosophy fick följa med mig hem ifrån USA. O väntade på en recension. Jag tycker att det är dags nu. En första recension i alla fall. Så får jag väl återkomma om något oväntat händer.
Min hy är egentligen rätt bra: Varken fet eller torr - men lite känslig. Inga finnar - men lite orenheter kring näsan. Nästan precis så. Jag har inte använt alla produkter i mitt make up optional kit ännu. Den lilla flaskan näst längst till vänster (som jag tydligen inte behöver använda enligt butiksbiträdet eftersom den mest ska strama upp huden) och småförpackningarna med peeling (som inte syns på bilden) är fortfarande orörda. Men ansiktsrengöringen och krämerna är testade. Fast nu tänker jag skriva crème istället, för kräm ser så bedrövligt ut.
Och...
...jag älskarom! Ansiktscrèmen hope in a jar är lätt, som vispat smör, i konsistensen. Min tidigare från Kiehl's täppte till porerna men inte hope in a jar inte! Och ögoncrèmen hope in a tube har en himla fiffig förpackning så att man inte tar för mycket.
Det finns tyvärr en hake med crèmerna. De luktar verkligen inte gott (antagligen eftersom de är oparfymerade. Vilket är hur bra som helst). Själv vänjer man sig vid doften. Men det gör inte omgivningen! Så jag brukar använda dem på kvällen och sova bort det otäcka. För crèmerna är helt enkelt för bra för att låta bli.
Eftersom jag tror på det här med peeling, men inte har orkat ta mig igenom tvåstegsprodukten the microdelivery peel som följde med, masserar jag in ansiktsrengöringen purity made simple med en himla bra liten sak som jag köpte i London förra året. Det är en rosa liten platta med pyttesmå gummipiggar, här kan ni kika närmare. Från Soap & Glory.
Jag tycker faktiskt att min hy har blivit bättre. Färre orenheter helt enkelt! Philosophy är alltså good stuff och värt sitt goda rykte. Går att köpa här och här.
Just wanted to say that hope in a jar, hope in a tube and purity made simple are really, really good skin care products (from Philosophy) for normal, sensitive skin! The moisturizers are a bit smelly so use them before you go to bed. That way, you'll smell good again when you wake up. ;) And instead of using an exfoliator you can massage the cleanser into the skin with a face massage mini mitt from Soap & Glory.

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som bra produkter!

2011-02-06 @ 14:58:06
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Zizzi

Ser fint ut! Jag har en liten utmaning till dig på min blogg. :-) Kram cissi

2011-02-07 @ 21:51:56
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0