Berliiiiiin

Om lite, lite mindre än en vecka kommer jag att strosa runt i Berlin tillsammans med mor. Vi åker tidigt på fredag och kommer hem någon gång på söndagen. För att fira att terminens första läsperiod är över och att mattetentan har gått bra. Hoppas jag. Tentan är på onsdag så ni får hålla tummarna för mig.

I Berlin ska vi gå på ett DDR-museum för det här med övervakning och avlyssning är visserligen fruktansvärt men också himla spännande tycker jag. Och så ska vi shoppa. Leta efter finväska till mig och skor skor skor och kläder! Och promenera runt väldigt mycket och se Brandenburger Tor.
Jag har velat resa till Berlin superlänge. Har varit där en gång tidigare men då var jag åtta så det är verkligen dags nu. Har ni några tips så dela hemskt gärna med er!
My mom and I'll go to Berlin next week-end. I'm really looking forward to it. If you know any good shops, fashion museums or something else you think I might like in Berlin - please tell me!

Kommentarer
Postat av: julia.

åh! vad roligt! jag vill också åka till berlin... :)

2011-03-12 @ 09:57:01
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: kajsa

vad roligt! hoppas du får det härligt!

2011-03-13 @ 12:05:27
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: matilda

Ni borde besöka Kunsthaus Tacheles, ett konstkollektiv i ett gammalt varuhus på Oranienburger Strasse, där varje väggyta är täckt av graffiti och olika konstnärer visar upp sina verk.

Huset är ständigt under hot pga att myndigheterna vill riva det. Jag var där i somras och dagen efter vi hade varit där hamnade vi mitt i en demonstration organiserat av konstnärerna. Står det kvar när ni är där, vilket det verkar som att det gör, så passa på att kolla in konstnären Alexandr Rodins verk om han skulle ställa ut.



Letar du second hand så besök Garage som ligger på gatan Ahornstraße 2 i Schöneberg. Förutom fantastiska priser på enskilda plagg så har de även en avdelning där man kan köpa kläder för kilopris (14 europ per kilo). Bara att plocka på sig, men man behöver tid för att hitta riktiga guldkorn. De har bara helgöppet på lördagar från tio till fyra, men de har även öppet på fredagar från elva till åtta

2011-03-13 @ 15:22:23
Postat av: Sofie i San Francisco

kul!

2011-03-13 @ 20:49:54
URL: http://scienceandletters.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0