Pennor!

Idag var det dags för skissteknik igen. Vår lärare nämnde det fina ordet materialsport och visade oss sedan en rad olika pennor: Kulspetspennor, akvarellpennor, vanliga färgpennor och olika filtspetspennor - från sådana som mest är som vanliga kulspetspennor till rejäla markers. Det här fick också sätta punkt för vårt halvår med blyerts. För från och med nu ska vi använda färg.
Nu har fem Copic markers, en Tipp-Ex-penna (att highlighta med), en kulspetspenna med svart bläck, en filtspetspenna i svart och ett A4-block (med papper som inte låter markerpennorna färga av sig på nästa blad) fått flytta hem till mig. Dessutom köpte jag ett suddgummi som ska vara "dust free" och ett knådgummi, i jakten på ett sudd som inte lämnar ifrån sig en massa skräp.
Länge leve materialsporter!
Some very very nice things I bought today for school work.

Kommentarer
Postat av: julia.

Älska materialsporter!

2011-01-21 @ 23:22:14
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Nelly

Jag vill också ha "Copic Markers", men mest av allt vill jag ha "Promarkers". :D

2011-01-22 @ 19:08:30
Postat av: Emelie

Spännande! Kan du inte visa vad du gör med pennorna?

2011-01-23 @ 12:18:22
Postat av: matilda

åh. kan du inte visa lite resultat också? vore så himla fint

2011-01-23 @ 13:08:12
URL: http://somsnus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0