Magic little bottles

Vid det här laget vet ni redan att jag är smått galen i parfym och allt som har med parfym att göra. Jag älskar att sniffa på dem, läsa om dem och beundra deras reklamaffischer. Och så älskar jag såklart flaskorna. Så nu tänker jag ta och visa upp några som är extra fina.



Music - Harajuku Lovers

Så söt i sjömansklänning med rosetter. G är också himla fin men jag är väldigt tilltalad av idén att ha en liten plastminiatyr av sig själv på toalettbordet. Och i sådana fall är det Music som gäller. Jag vet att jag luktade på alla fem HL-dofter på Stena-båten för några år sedan. Det dumma är att jag inte kommer ihåg vilka som luktar gott. Och på Sephora är de spårlöst försvunna. Men det kanske snarare är flaskan än doften som spelar roll i det här fallet. De är ju så ofattbart söta! Ibland är de dessutom rustade inför vintern. Och ibland är de mer redo för stranden. Bikini-Music ska dessutom dofta lite granny smith-äpple, vilket inte låter helt fel.



Femme - Hugo Boss

Det kan inte bli mer feminint och skirt (den enda konkurrenten är väl den här). Enkel och vacker. Att själva parfymen är blekrosa är det bästa av allt.



Miss Dior Chèrie - Dior

Så docksöt! Liksom alla dess varianter (den här till exempel). Kan även nämna att en ny version kommer i mars.



Daisy Garland - Marc Jacobs

Släpptes i februari och är för tillfället min favoritparfymflaska - det går bara inte att sluta beundra den här drömbuketten! Jag hoppas verkligen att jag kommer att älska den här doften. Men så blir det nog inte. Tyvärr. För jag är inte så värst förtjust i Daisy och dessutom sägs denna nya version vara en blommig doft. Och jag föredrar fruktiga blomdofter.



Chloé Eau de Parfume - Chloé

En sådan där doft som jag innerligt önskar att jag hade tyckt om. Fast egentligen beror det mest på den lilla tygrosetten. Och märket. Versionen Chloé Lisy är på sitt sätt ännu finare. För vem faller inte för en liten parfymflaska i ett blekrosa läderetui?

Vilka parfymflaskor tycker ni är lite extra fina?


I'm a little obsessed with fragrances and everything about them. Here are a few very, very cute bottles!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag älskar Daisy-flaskan. Blir så glad varje gång jag ser den på hyllan i mitt sovrum.



sv; jag ser fram emot balen mer och mer. Det ända som känns trist är att man inte får välja kavaljer själv. Det ska lottas fram och jag kommer säkert bli tvungen att gå med någon tråkmåns.

2010-03-03 @ 20:53:37
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: julia.

haha! jag älskar min chloe parfym fast jag brukar variera mellan den och gucci flora och ibland en från issey miyake elelr hur man nu säger;)



re: ja, men vists är det darjeeling limited. har den som skrivbordsunderlägg också;) och natalie portman är ju så bedårande i den där frisyren att man gråter lite för att man själv inte passar lika bra i det...

2010-03-03 @ 22:07:44
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Zizzi

Jag håller med om Harajuku lovers (de finns på NK i stockholm), "Laura" by Laura Biagiotti; mest för den turkosblå/guldiga korken. "Chanel no 5"; för sitt klassiska utseende. Åh vad jag ÖNSKAR att jag kunde säga att den doftar gott, men det GÖR den inte! Men jag är så tokig att jag skulle kunna köpa den, enbart för att ha en flaska stående.

2010-03-04 @ 00:31:13
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Min favorit är Ralph Lauren-Romance. <3 Jag använder nästan aldrig någon annan parfym längre.

2010-03-04 @ 09:54:40
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Sanna

härliga aprfymer!

2010-03-05 @ 14:53:49
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: zusanna

jag tycker väldigt mycket om den svarta "Daisy". MMm.

2010-03-07 @ 15:11:00
URL: http://zusannas.blogg.se/
Postat av: nathalie

Jag älskar L de Lolita Lempicka. Flaskan är fin och så doftar den kanel och vanilj bland annat. Och så Lancome Magnifique. Å underbara dofter. Älskar parfymer!

2010-03-07 @ 19:36:52
URL: http://ginepro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0