Vad som fanns under julgranen...

Nu är det minsann på tiden att ni får se mina julklappar. Så här såg jag ut i juletid, iklädd favoritblus och med miniatyrkanin runt halsen.



Mamma och pappa hade hittat en liten bonuspresent på färjan och det visade sig vara något som jag faktiskt hade gått och tänkt en del på. Shower Gel och Bodybutter med världens godaste smultrondoft från Björk & Berries! Jag blev superglad!



Av Zaks mamma Linda fick jag ett armband som ganska snart fick ett litet satinband runt sig. Det var tyvärr lite stort men vad som är bra är att det sitter perfekt om man knyter fast ytterligare ett satinband i det. Kan nog bli himla fint till svarta kläder tänkter jag mig.




Linda gav mig även en väldigt fin kortlek. Svårare att spela med men mycket finare.



Min moster hade varit himla gullig och skickat med några paket, samt en hälsning att de var symboliska. På etiketterna stod det att de var från min åttaåriga kusin. I ett utav paketen hittade jag två färgglada julgranskulor med shower gel och en liten rosa discokula med lipgloss. Julgranskulorna ratade granen helt och valde istället att hänga runt mitt öra och mina fingrar.




Av Zak fick jag en fullkomligt fantastisk berlock som jag hade önskat mig för ganska länge sedan. Någon månad tidigare sådär berättade jag att den där berlocken hade varit himla fin att finna under granen. Tyvärr pratade jag lite väl mycket om den och kände till slut att nej, det här är verkligen inte något man ska tjata sig till att få. Så jag fick dåligt samvete, bad om ursäkt och glömde mer eller mindre bort berlocken helt.

Men fina, fina Zak glömde inte. Han mailade till Bjørg - smyckesföretaget, frågade efter återförsäljare i Paris utan att finna någon, hittade Internetbutiker och hörde efter med mina föräldrar om de eventuellt kunde ta med sig paketet om det skickades till dem, mailade till affärer i Sverige och bad slutligen att ett exemplar skulle läggas undan i en utav dem så att hans mamma kunde hämta ut det och ta det med sig till Paris.

Det är det allra finaste faktiskt: Zaks arbete för att få tag på berlocken. Mycket finare än berlocken själv - trost att den är finast i världen (tillsammans med miniatyrkaninen då). Jag blev hur glad som helst och försökte flera gånger säkerställa att han inte hade känt sig tvingad att ge den till mig. Och han förklarade att så var inte fallet. Vilket såklart gjorde mig ännu gladare.



Och så kommer vi till julklapparna från mor och far. Som till min glädje satsade helt och hållet på mjuka paket.

Byxor och klänning med en rad söta detaljer från Odd Molly och den perfekta klänningen från Patouf.

Jag gjorde en liten film av alltihop! I den får ni även se de vita raggsockorna med bollar som jag fick utav min moster, eller var det från kusinen?



Plaggen från Odd Molly är så detaljerade. På ärmar och byxben - till och med inuti plaggen - kan man hitta små texter, volanger och fjärilar.











Och Patoufklänningen är helt fantastisk i all sin enkelhet.



Tror ni mig om jag säger att jag har fått helt fantastiska julklappar?




Kommentarer
Postat av: Fanny

det ser väldigt fint ut må jag säga!

2010-01-03 @ 13:48:43
URL: http://magicmirror.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilke helt underbara juklappar du fick! Och vad sött med allt arbete bakom berlocken!

2010-01-03 @ 16:45:54
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: lady thirty

åh så fina klappar du fick :D

kramelikram

2010-01-03 @ 18:50:05
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: Maria

Fantastiska gåvor och din film är helt underbar. Jag är imponerad av folk som kan akrobatiska konster som att stå på händerna eftersom jag själv knappt kan göra en kullerbytta.

2010-01-03 @ 19:15:01
URL: http://your-other-left.blogspot.com
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Åh, ja det gör jag! Och du är så himla söt i blusen och minikaninen!

2010-01-03 @ 20:50:16
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Oryx

Åh oj, jag älskar dina nya klänningar väldigt mycket! Men mest kär är jag nästan i dina strumpor, haha!

2010-01-03 @ 21:15:00
URL: http://oryx.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Åh vilken fin pojkvän du har! Var rädd om honom.

Och den långärmade klänningen är ljuvlig.

2010-01-03 @ 22:03:53
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: Zizzi

Underbara julklappar! Mysigt med raggsockor. och med kläder som inte var så roligt att få som barn, men som man älskar att få nu.

2010-01-04 @ 18:19:38
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: jessica/vintageportalen.se

oh, du kan vara den sötaste flickan jag nånsin sett. och så himla oförstörd, inte alls sådär poserande som de flesta andra bloggar utan dig själv till hundra procent. klänningen är jättefin på dig, har själv kikat hela vintern på den men tyckt att den inte passade min plånbok. vilken storlek tog du?

puss på dig fina.

2010-01-08 @ 14:54:10
URL: http://www.vintageportalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0