Dags för träning!

Ikväll är det dags. Mitt första träningspass på över ett halvår startar kl. 17:30. Min kropp skriker efter träning. Det har bara inte blivit av. Jag har skjutit på det men nu är det ett nytt år, en ny säsong och om jag inte sätter igång med träningen idag, kommer jag bara att skjuta den framför mig igen. Och så vill jag inte att det ska bli. För jag älskar att träna. I alla fall så fort träningen innehåller någon sorts koreografi eller gymnastik.

Dagens träning är i form utav hip hop new style för alla nivåer. Jag har tittat på några videos som tränaren/koreografen har lagt upp på Youtube och danserna ser jättesvåra ut! Jag har ju dansat innan och i truppgymnastiken växte jag ju upp med friståenden. Men ändå. Jag är pedant även när det kommer till dans och om tränaren snurrar och jag gör likadant men roterar åt fel håll så är det inte tillräckligt. Nu blir instruktionerna dessutom på franska, till tonerna av musik på hög volym.



Jag är lite nervös faktiskt. Men när danspasset väl är över kommer jag nog att vara hur nöjd som helst - oavsett om det går åt helvete eller ej!




Kommentarer
Postat av: Oryx

Det kommer att gå superbra! Jag drar också igång med träningen nu, den blev liksom lidande i höstas... och här är det omöjligt att jogga, lungorna fryser sönder. Men den här våren ska det joggas i Lyon som aldrig förr, sanna mina ord. Dansa på nu!

2010-01-07 @ 16:25:43
URL: http://oryx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0