The Brothers Bloom

Åh vi såg en så bra film igår. En film vid namn The Brothers Bloom. Den var så fin och speciell och jag är övertygad om att ni alla skulle älska den.


 


Filmen handlar om Bloom och storebrodern Stephen, som genom skådespel och påhittade scenarion svindlar miljonärer. Om Bloom som vill vara sig själv istället för de karaktärer hans storebror skriver åt honom. Om den ensamma och rika Penelope som ska bli deras sista offer. Den sista på riktigt. Och om den fåordiga japanskan Bang Bang.





Här kan ni läsa mer om karaktärerna.

Nu tittar vi lite också.

Hur Bloom träffar Penelope:



Penelope växte upp isolerad från omgivningen eftersom hon var allergisk mot nästan allting. Men vid 19 års ålder visade det sig att hennes enda allergi var mot nålarna som pricktestet hade gjorts med. Så här gjorde hon för att inte gå under helt.



Om Penelopes tidsfördriv.



Adrien Brody ser så sorgsen ut. Och brödernas relation är så fint gestaltad - så svår men ändå så tydlig på något sätt. Dessutom är det fint att alla går omkring i gentlemannakläder och hatt. Åh ni bara måste se den här filmen!


A beautiful movie that my boyfriend and I watched yesterday.


Kommentarer
Postat av: jessica

svar;



erica, skönt att du skriver det du skriver. det krävs mod. jag håller till fullo med dig! det är hemskt att skriva såhär, men jag har aldrig haft någon riktig mamma-relation såsom de flesta andra. så jag blev inte förvånad att hon hade glömt bort min födelsedag, det gjorde även min syster och min bror. det är min familj det! tur att man kan välja andra relationer, när de familjeband man har är svaga från grunden. sorligt, men jag vill inte sticka under stolen med sanningen! jag vill inte heller sticka under stolen med att detta har gett mig en väldigt dålig start i livet och att jag bär en tung ryggsäck som jag inte borde få bära, men å andra sidan vill jag visa att man kan gå hur långt man vill och uppfylla sina drömmar så länge man har mod och vilja. många jämnåriga till mig har fått det mesta gratis i sina liv, jag har kämpat för allt och jag har fixat det alldeles själv.



kram till dig och var glad om du har en mamma som får dig att känna dig speciell!

2010-08-09 @ 15:15:36
URL: http://www.vintageportale.se
Postat av: vonskareng

den vill jag se =)

2010-08-10 @ 00:27:20
URL: http://www.metrobloggen.se/vonskareng
Postat av: julia.

alltså den måste jag ju se. bara caperna gör ju det värt! ;)

2010-08-10 @ 10:05:57
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Linda

åh jösses vad bra den verkar!

2010-08-10 @ 18:05:22
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Frida

åh. jag såg den för några veckor sedan & blev alldeles till mig. så himla fin. så himla mycket pirr i magen.

2010-08-16 @ 23:01:00
URL: http://ohmondieu.blogg.se/
Postat av: frida

verkar vara en värd film

2010-08-21 @ 22:48:04
URL: http://vardagsbrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0